Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TEKNISK SPØRGSMÅL: Offline affiliate

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg vil høre om nogle af jer kender til en metode til at tracke offline affiliate.
Med det mener jeg at kunden X, får en rabatkode til fysiske butik Y. Kunden X bruger koden i butik Y. Dette salg registreres og affiliate Z får procentdel af salget fra den fysiske butik.

Kender i nogle metoder eller løsninger på dette?

God dag - Marc :)

Ung iværksætter med store drømme

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke nogen teknisk løsning, udover at tælle brugen af rabatten op, men følger lige tråden for at se om andre her den perfekte løsning.

Alternativt kunne man lave en medlemsklub hvor ens medlemskort bliver scannet, og data derved kan overføres.

Eller en "Gå til denne side, og få rabatkoden, når du står ved kassen"-løsning, hvor så man kan holde butikkens brugstal op imod ens egne tal.

Her vil du kunne tracke på hits til siden, og hvis man skal udføre en handling på siden inden man får rabatkoden.

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode bud Jesper!

Det er bestemt et spændende emne og der er sikkert en god løsning på det. Det var det der fik mig til at tænke :)

Ung iværksætter med store drømme

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marc

Vi har tidligere arbejdet med kunder som netop bruger discount codes til registering af det du her kalder "offline affiliate", hvorefter der fx hver måned laves et udtræk af koden for at se hvor (eller retter hvem) kredit tilhører.

Dvs Z1 har en discount code der er forskellige fra Z2 og så fremdels, uanfægtet om der er 0% eller procenter tilknyttet koden, kan der ved udgangen af måden opgøres hvor mange "offline salg" der tilfalder hhv. Z1 og Z2.


Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Tusind tak for svar!

Ved du hvilken form for teknologi disse tidligere kunder benyttede sig af, eller har du en kontakt eller et sted hvor jeg kan undersøge mere om emnet?

Igen mange tak fordi du gider at hjælpe.

- Marc

Ung iværksætter med store drømme

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Din ecommerce løsning/setup skal ved check-ud process have muligheden for at tage imod discount codes, hvorefter du i back-end (fx i WooCommerce og dertilhørende plugins) har mulighed for at lave en opgørelse måned for måned.

Håber det kan hjælpe dig videre

Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)