Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Woocommerce : Håndtere både salg + udlejning på samme shop ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er så småt ved at skrive ønsker & krav til ny Wordpress / WooCommerce side, som gerne skulle bestilles inden de nye år.

I den forbindelse ønsker jeg hjæp, til hvordan dette bedst & smartest løses.

Hvordan håndteres f.eks dette scenarie bedst  ? 
Der skal kunne håndteres både udlejning af produkter (Hvor der vælges periode / dato) - og samtidig kunne klare 
en form for lagerstatus, for at se om pågældene produkt, var ledig på ønskede dato.

Samt kunne håndtere alm. salg af produkter (alm. WooCommershop-shop)

Altså : Både udlejning af produkter (med valgt dato), samt alm. webshop-salg 

Har selv overvejet en anden løsning, hvor kunden bestiller direkte i shoppen, og jeg gennemgår bestilling & lagerstatus, og fremsender kunden faktura til betaling.

På forhånd tak, og rigtig god weekend,

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg tænker at det du leder efter er i stil med det jeg har på Festbamsen.dk (samme branche med slush ice udlejning).

Jeg bruger også WooCommerce sammen med et plugin der hedder Easy Booking. Du er velkommen til at se hvordan jeg har grebet det an.

Mvh Jesper fra Festbamsen.dk

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Har faktisk lige kigget på det plugin - fungerer det godt ? altså selve backenden ?

Mvh Thomas

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det fungerer super godt. Jeg har købt alle de der tillægsplugins der er. Det vil jeg anbefale at købe med, og når det blev købt sammen, så var det ikke meget dyrere.

Det er meget nemt og intuitivt at bruge.

Jeg har et par enkelte gange haft spørgsmål, og supporten (Natascha, der har lavet det) svarer hurtigt. Tror hun er fransk, men er fin til engelsk.

Jeg har prøvet et par andre (gratis), som ikke levede op til forventningerne.

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker - vil lige kigge videre på det 

God søndag,

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
WP og dertilhørende ecommerce løsning har ikke egentlig til formål at løse det du beskriver - her er du ude i noget ekstra som kan løses med tilkøb af eksterne online software, plugin eller en custom kode der skal laves. Som jeg høre der er de en blanding af lagerstyring som har tilknyttet forskellige attributter om fx udlejet/ledig, produkt-data mv.

Afhængig af hvor "custom" din løsning skal være tror jeg, at jeg vil anbefale dig at søge lidt rundt omkring og se om du kan finde nogle brugbare plugin som kan tilpasses uden de store kodeændringer. Hvis det sådan at du skal til fx at investere 15+ timer i tilpasning skal du overveje om du ikke skal søge en anden løsning, som de timer er "spildt" så snart der er en kode-update til plugin-løsningen. Igen, det afhænger meget af hvor detaljeret krav du har behov for - sig noget mere så kan jeg måske hoste lidt op af hvad jeg kender til af WP-løsninger der kan virker of the shelf

Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

miklagard.dk

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Takker for input ...
Må lige i tænkeboks ....

God aften,

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det plugin jeg anbefaler håndterer netop også udfordringerne med lagerstyring (ledig/udlejet + antal til rådighed), og samtidig kan du vælge hvor længe der minimum skal være mellem udlejninger. Det er praktisk i forhold til at have tid til at tjekke maskiner og rengøring og desinfektion...

Du har god mulighed for at styre priser (pris pr dag/periode og pris for dage udover det)...

Så jeg vil mene at det klarer opgaven, uden en eneste udviklingstime. Og det til en pris der er mindre end én dansk udviklers timeløn...

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)