Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække moms fra annoncering på Instagram?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har annonceret en del på Instagram og skal nu trække det fra i mit regnskab. Jeg kan ikke se, om jeg kan trække moms fra. Og i givet fald, om det er 25 % eller en anden procentdel. 

Jeg har forsøgt at komme ind på FacebookFakturering i Annonceadministrator, men det er ikke lykkedes at finde stedet hvor man får det afklaret - selv med kyndig hjælp.

Er der nogle der kan hjælpe med at få det afklaret?

Jeg har det samme spørgsmål mht. freelanceportal UpWork, som har hovedkontor i USA - kan man trække moms fra fakturaerne her?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Går dit spørgsmål generelt på om du kan trække moms fra for markedsføringsudgifter via instragram, samt udgifter til freelanceportal, eller går dit spørgsmål på om der er afregnet moms fra Instragram og UpWork som kan trækkes fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om det er facebook / instagram og hvis det er deres afd. i Danmark med dansk momsregistrering eller fordi de har dansk moms for salg af elektronisk ydelse - så er der dansk moms på som du kan trække fra, men det bør kunne ses på fakturaen når du er registreret som momspligtig i alle fald https://www.facebook.com/business/help/133076073434794 -

Upwork er vel USA og ydelseskøb uden for EU moms gruppe C

Der er kun moms at trække fra, for de leverandører som er dansk momsregistrerede og hvor dansk moms skal fremgå af fakturaen - ikke fra ydelseskøb i EU eller uden for

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:


Der er kun moms at trække fra, for de leverandører som er dansk momsregistrerede og hvor dansk moms skal fremgå af fakturaen - ikke fra ydelseskøb i EU eller uden for

Hvad med omvendt betalingspligt?

Køber(trådsstarter) skal som udgangspunkt beregne 25% dansk moms og anføre dem under "moms af ydelser fra udlandet med omvendt betalingspligt" også derefter vurdere om den samme moms er fradragsberegtiget på samme måde som almindelig købsmoms.

 

Trådstarter skal først og fremmest fremskaffe sine fakturaer, eller er der i hvert fald ingen fradrag.

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene ind til videre. Jeg kan desværre ikke se på fakturaerne om der er trukket moms eller om de er faktureret fra Irland/Danmark. Jeg må prøve at rode mere med det ...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)