Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af adresse i holding- og driftselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Wüstenberg Technology ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et holding- og et driftselskab (begge ApS'er) registreret på samme adresse, men skal nu flytte adresse til en anden kommune for begge selskaber. I selskabsvedtægterne står hjemstedskommunen skrevet, men så vidt jeg har kunnet finde ud af behøver de ikke det. Jeg vil derfor gerne bare ha' skrevet det punkt ud af vedtægterne, så jeg kan ændre adresserne også fremover uden vedtægtsændringer. Da jeg er ene ejer og direktør, kan jeg så bare ændre mine vedtægter? Hvordan skal det evt. dokumenteres? Det kræver vel i princippet en generalforsamling, men det virker lidt spøjst når det jo kun er mig der er involveret.

Jeg har i øvrigt kontaktet advokaten der stiftede selskaberne, men han skal have 1500 kr. for det, og det synes jeg måske er lidt meget for at fjerne to unødvendige linjer fra to dokumenter.

På forhånd tak for hjælpen! :)
Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er jeg ikke advokat så det må stå for egen regning hvad du gør.

Men hvis jeg var dig så ville jeg logge ind på virk.dk og prøve at lave vedtægts ændringerne samt adresse flytningen og se hvilken dokumentation virk beder om. Jeg vil tro at det kræver en general forsamling, du kan indkalde til en ekstraordinær general forsamling hvor du skal lave et referat og så er det vist det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Wüstenberg Technology ApS Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tak for svaret. Jeg må hellere undersøge hvad det egentlig kræver at indkalde til en generalforsamling, når jeg er den eneste deltager. Har du (eller andre) nogle links til hvordan man gør?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)