Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som privat. Køb uden moms DK da man bor i udlandet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg bor i Frankrig. Jeg er i Danmark nu på ferie og var inde i en møbler forretning med dansk design møbler.
Ser en spisestol og ekspedienten siger han kan lave en faktura uden moms da jeg bor i Frankrig.
Han vil sørge for fragt til fr.

Hvis jeg gør det hvordan skal jeg forholde mig i fr.?
Vil fragt firmaet kontakte fransk told og sørge for at jeg betaler fransk moms eller ? Skal jeg selv kontakte fransk told / skat og afvikle moms hos dem ?

Nogen som ved hvordan det hænger sammen? :)

Mange tak


Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk afsenderen der bestemmer det.
Afhænger af hvilken Inco-term der benyttes ved fragtfirmaet

Uanset er jeg 99,9% sikker på du nok skal blive kontaktet hvis/når der er noget du skal gøre udover at modtage forsendelsen

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thranborg:

Det er faktisk afsenderen der bestemmer det.
Afhænger af hvilken Inco-term der benyttes ved fragtfirmaet

Det er forkert! Moms/told bestemmes på ingen måder af afsenderen, den lovmæssige regulering på dette område er egentlig helt enkelt og indeholder som sådan ingen valgmuligheder.

Anders S:

Hej
Jeg bor i Frankrig. Jeg er i Danmark nu på ferie og var inde i en møbler forretning med dansk design møbler.
Ser en spisestol og ekspedienten siger han kan lave en faktura uden moms da jeg bor i Frankrig.
Han vil sørge for fragt til fr.

Hvis jeg gør det hvordan skal jeg forholde mig i fr.?
Vil fragt firmaet kontakte fransk told og sørge for at jeg betaler fransk moms eller ? Skal jeg selv kontakte fransk told / skat og afvikle moms hos dem ?

Nogen som ved hvordan det hænger sammen? :)

Mange tak

Hvordan handler du; som privatperson eller på vegne af en virksomhed?? 

 

Når du som privatperson går ind i en butik hvor som helst indenfor EU's grænser skal du betale den pågældende lands momssats. Det princip skal slet ikke diskuteres så længe varen bliver indenfor EU.

Når en virksomhed køber en vare i et andet EU-land kan den under visse forudsætninger købe uden moms; blandt andet, at virksomheden er momsregistreret i et andet EU-land, varen fysisk transporteres over en EU-landegrænse og at varen anvendes (indirekte eller direkte) til et momspligtigt formål.

 

Så for at kunne svare på dit spørgsmål, er du nød til at belyse om det er en virksomhed eller en privatperson som køber møbler?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Nogen som ved hvordan det hænger sammen? :)

Det hænger ikke sammen.

Anders S:
han kan lave en faktura uden moms da jeg bor i Frankrig.

Der må være et eller andet ekspedienten har misforstået, for ved salg til private i andre EU lande skal der opkræves dansk moms. tror han blander reglerne sammen med salg til firmaer i andre EU lande.

Så fastholder han at du ikke skal betale dansk moms, har du lavet en rigtigt god handel, det er ham og ikke dig der får et problem ;-)

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Det er forkert! Moms/told bestemmes på ingen måder af afsenderen, den lovmæssige regulering på dette område er egentlig helt enkelt og indeholder som sådan ingen valgmuligheder.

Afsenderen kan, med korrekt valg af Inco-term, bestemme hvem der skal betale told og moms
Dermed ikke sagt at man kan slippe for at betale f.eks. moms, men man kan vælge om det er afsender eller modtager der skal betale

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Thranborg:

Jesper_nl:

Det er forkert! Moms/told bestemmes på ingen måder af afsenderen, den lovmæssige regulering på dette område er egentlig helt enkelt og indeholder som sådan ingen valgmuligheder.

Afsenderen kan, med korrekt valg af Inco-term, bestemme hvem der skal betale told og moms
Dermed ikke sagt at man kan slippe for at betale f.eks. moms, men man kan vælge om det er afsender eller modtager der skal betale

For moms kan afsenderen ikke bestemme, bare ved valg af Inco-term! Moms er et spørgsmål om registrerings- og hjemsted samt et spørgsmål om en vare krydser, eller ikke krydser, en EU-landegrænse.

Told er kun relevant når varer krydser en ydre EU-grænse og ikke for transport mellem Danmark og Frankrig.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for jeres svar, det er som privat jeg handler.

Jeg skriver en mail til ham og høre om han fastholder at han kan sælge uden moms saa er det jo fint med mig og saa maa han slos med hans revisor :)

mvh

anders

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Som privat kan du ikke købe uden moms.

Men hvis han laver sådan en faktura, så er det jo hans problem ;-)

Dbh. Elund

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Har snakket med ham igen. Han siger at det ikke er et problem at lave en faktura uden dansk moms da vi bor i Frankrig
Trabsport firmaet vil sørge for at indkræver fransk moms af os ud fra fakturens beløb i Frankrig siger han.

Så det

Mvh
Anders

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Trabsport firmaet vil sørge for at indkræver fransk moms af os ud fra fakturens beløb i Frankrig siger han.

Det lyder mildest talt noget besynderligt, de kan jo ikke opkræve moms uden også at lave en faktura - Så spørgsmål er om du så ikke reelt køber varen af speditøren, er det tilfældet vil det kunne give dig problemer mht. reklamationsret.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)