Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncesalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at starte et badmintonblad. Jeg har lavet en række samarbejdsaftaler om bl.a. distribution og tryk/layout af bladet. Tilgengæld har jeg endnu ikke helt fod på annonce-delen. Har ikke selv stor erfaring på dette punkt - hverken når det gælder prissæting eller egentligt salg.

Er derfor interesseret i en dialog med folk der har erfaring på dette punkt, specielt med henblik på hvad jeg skal være opmærksom på mv. men i høj grad også med prissætning.
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:34

Hej.

Der er adskillige punkter du skal være opmærksompå omkring annonesalg - men prøv lige at tage en kontakt til Hans Stokholm Kjer (aktiv Amino) han er selv ved at udgive magasin/blad.
- Prøv at finde ham via Martin`s nye smarte søgemaskine - det virker!!!
Der findes også andre aktive Amnioer, som evt. kan overtage hele annoncesalget for dig, hvorved du kan koncentrerer dig om det redaktionelle og rigtig kræse for dit nye blad - prøv evt. at søge på Nordic Sales eller lignende - ellers blot afvent, der skal nok melde sig nogle dygtige og aktive Amnioer.
Held og lykke med bladet.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:39

Mht. prissætning m.m. kan du evt. lade dig inspirere af data fra www.danskfagpresse.dk som også har nogle få fritids-/sportsorienterede magasiner med.

Selve annoncesalget ville jeg måske vælge at outsource, hvis du ikke selv har erfaringen. Det kan sagtens gøres på provisionsbasis i samarbejde med konsulenter/virksomheder, som har andre magasiner med i porteføljen.

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:45
Dato: 3/9/2006 10:33:30 AM Forfatter: Heidi
 men prøv lige at tage en kontakt til Hans Stokholm Kjer (aktiv Amino) han er selv ved at udgive magasin/blad. - Prøv at finde ham via Martin`s nye smarte søgemaskine

Jeg er lige her.

Min erfaring er, at du ikke kan sælge ret mange annoncer til et nyt magasin via telefon. Lav et prøvenummer og løb annoncørerne på døren. Hvis prøvenummeret er godt og flot, skal de nok købe annoncerne. Sørg for at det er "for dyrt" at købe løse spaltemillimeter, så folk i stedet køber modulannoncer - det letter layoutarbejdet meget, hvis flere annoncer har samme størrelse.
Prisfastsættelsen af annoncerne kan du lave, når du har et budget. De skal jo dække dine omkostninger og din egen løn.
Når så du sælger annoncerne, vil du blive mødt med ordene "hvis det udkommer" - Svar altid meget klart: "Jamen det udkommer!" - annoncørerne gider ikke have "måske-udgifter" liggende - de gør det vanskeligt at styre et markedsføringsbudget.

God vind - det er et stort, men sjovt arbejde, du kaster dig ud i.

mvh Hans
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:30
Tak for svarene indtilvidere...

Hvem kan jeg outsource annoncesalget til? Nogle gode firmaer eller erfaringer?

Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til formalia/jura hvis jeg selv vælger at stå for annoncesalget? Skal vel have en advokat med ind over udfærdigelsen af en kontrakt?!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)