Jeg sidder og undrer mig lidt over muligheden for annoncering på Live/MSN.com, og håbede at der sidder en derude med erfaring og viden på området.
Via Google Analytics har jeg igennem et stykke tid kunnet konstatere at flere og flere af vores hits kommer fra Live-søgninger. Derfor har vi besluttet os for at prøve og benytte søgeordsannoncering på Live, ligesom vi længe har benyttet Google Adwords.
Det var mit indtryk at nøglen til det var at bruge MS adCenter, hvorfor jeg har oprettet en account og en testkampagne. Alt er accepteret fra adCenters side, og kampagnen står til at være "active". Så langt så godt.
Problemet er at annoncen stort set aldrig kommer frem ved søgning - ofte kommer der kun de 2 samme annoncer (ved søgning på f.eks. RFID), selvom vores avg. position er 1-3, afhængig af søgeord.
På adCenters help-site står der følgende: "Ads that you create with adCenter can appear on Live Search results pages, or on MSN-affiliated websites with related content."
Herefter linkes der til Overture (som har skiftet navn til Yahoo Search Marketing). Mig bekendt er Microsoft da ikke nået til enighed med Yahoo om opkøb endnu..?
Det jeg bl.a. er i tvivl om er hvorvidt Live.com og MSN.com benytter søgeordskampagner fra både MS adCenter OG Yahoo Search Marketing (og derfor skal oprettes på begge for maksimalt udbytte) eller hvordan dælen det hænger sammen. Pris og betingelser er ikke ens for de to, så jeg antager at de ikke deler databaser og kunder.
Er der nogen derude som kan oplyse mig om hvordan dælen det hele hænger sammen?
Jeg synes bare det er lettere forvirrende at MS så skriver "Ads that you create with adCenter can appear on Live Search results pages, or on MSN-affiliated websites with related content." på deres help-site.
Jeg er ikke finde i Yahoo Search Marketing, men jeg ved at det er gennem det program man får sine annoncer vist på msn. Opret en Yahoo Search Marketing konto og prøv dig lidt frem.
YSM kan være lidt vanskelig at bruge i forhold til Adwords, men ofte billigere og så bliver du desuden også vist på Jubii....så der er både fordele og ulemper.