Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft adCenter eller Yahoo Search Marketing?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og undrer mig lidt over muligheden for annoncering på Live/MSN.com, og håbede at der sidder en derude med erfaring og viden på området.

Via Google Analytics har jeg igennem et stykke tid kunnet konstatere at flere og flere af vores hits kommer fra Live-søgninger. Derfor har vi besluttet os for at prøve og benytte søgeordsannoncering på Live, ligesom vi længe har benyttet Google Adwords.

Det var mit indtryk at nøglen til det var at bruge MS adCenter, hvorfor jeg har oprettet en account og en testkampagne. Alt er accepteret fra adCenters side, og kampagnen står til at være "active". Så langt så godt.

Problemet er at annoncen stort set aldrig kommer frem ved søgning - ofte kommer der kun de 2 samme annoncer (ved søgning på f.eks. RFID), selvom vores avg. position er 1-3, afhængig af søgeord.

På adCenters help-site står der følgende: "Ads that you create with adCenter can appear on Live Search results pages, or on MSN-affiliated websites with related content."

Det der så gør mig endnu mere forvirret er at hvis man nederst på live.com trykker på "annoncer" henvises man til denne side http://advertising.microsoft.com/danmark/annoncer/livesearch?s_int=DK_20070401_livesearchResults_advls_001, hvor der står:
"Hvis du ønsker at starte med søgeordsannocering skal du benytte programmet Overture. Se link for mere information om Overture."

Herefter linkes der til Overture (som har skiftet navn til Yahoo Search Marketing). Mig bekendt er Microsoft da ikke nået til enighed med Yahoo om opkøb endnu..?

Det jeg bl.a. er i tvivl om er hvorvidt Live.com og MSN.com benytter søgeordskampagner fra både MS adCenter OG Yahoo Search Marketing (og derfor skal oprettes på begge for maksimalt udbytte) eller hvordan dælen det hænger sammen. Pris og betingelser er ikke ens for de to, så jeg antager at de ikke deler databaser og kunder.

Er der nogen derude som kan oplyse mig om hvordan dælen det hele hænger sammen?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Søren Hald, Sales & Marketing

IDzone ApS

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:18

Det er bare et samarbejde yahoo og microsoft har. Så det er Yahoo Search Marketing du skal bruge for at komme på msn.com

Tilmeldt 29. Feb 08
Skrevet kl. 13:44

Og så skal det automatisk også komme på live?

Jeg synes bare det er lettere forvirrende at MS så skriver "Ads that you create with adCenter can appear on Live Search results pages, or on MSN-affiliated websites with related content." på deres help-site.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:39

Jeg er ikke finde i Yahoo Search Marketing, men jeg ved at det er gennem det program man får sine annoncer vist på msn. Opret en Yahoo Search Marketing konto og prøv dig lidt frem.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:49

Via MSN adcenter kan du - indtil videre- betjene kunder i USA, UK, Frankrig og Canada. Skal du på live.com i DK skal du igennem Overture.

Derfor den lidt mystiske besked.

Tilmeldt 29. Feb 08
Skrevet kl. 08:47

Okay. Mange tak for hjælpen.

Så vil jeg overveje om jeg tør kaste mig i hænderne på YSM - det virker ikke til at der er udpræget rosende ord tilovers for dem her på Amino.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 12:04

YSM kan være lidt vanskelig at bruge i forhold til Adwords, men ofte billigere og så bliver du desuden også vist på Jubii....så der er både fordele og ulemper.

Mvh Marlene

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)