Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af forælders lejlighed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Fra  Microlearn Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Et spørgsmål; jeg overvejer at købe min mors lejlighed da hun skal i plejebolig. Jeg kan som søn købe den til den offentlige vurdering +-15%. Er dette stadig muligt hvis jeg køber det ind i mit ApS som jeg er 100% ejer af?

Pft.
Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en lov der siger +/-15% til familie - men en skattepraksis - som der har været lidt tvivl om 

Med ApS som helt selvstændig juridisk og skattemæssig enhed, er jeg ikke i tvivl om du skal anvende markeds pris i disse forhold, som ikke omfatter armslængde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe den privat og så videresælge sen til dit ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Du kan købe den privat og så videresælge sen til dit ApS.

hvad skulle det hjælpe som sådan. Videre til ApS er jo så til den samme pris som aps kunne købe direkte fra forældrene til - nemlig fuld armslængde - ?

Giver vel snarere bare mere risiko, da skat sagtens kan forkaste -15% hvis den inden for rimelig tid sælges dyrere videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

At SKAT måske kan brokke sig ved videresalget kort efter er muligt, men jeg har ikke set eksempler på at domstolene har underkendt salg fra privat til firma, til kostpris, med mindre det har været ifm. konkurs.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo alene om skat - og der er tonsvis af eksempler på de ikke anerkender salg fra privat til selskab til vurdering - 15%  og hvad det skulle hjælpe, at tage den via en selv privat - og så videre til ens ApS - frem for direkte fra moderen der sælger til ens ApS forstår jeg nok stadigt ikke - skat vil givet se på de samlede handler i den situation?  Gik der flere år så måske til vurdering men da givet ikke til - 15%. Selv vurdering er absolut ikke givet som OK ved salg til ApS

Dertil besværet med kreditforening som jo ser anderledes på ejerskab i ApS men det er så en anden sag. Trådstarter bør få en konkret rådgivning fra en revisor - det er jo muligt handelsværdi slet ikke er meget over vurdering, og så løser det jo en masse i sig selv - tænks hvis den var under tilmed :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Fra  Microlearn Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen:-)

Den offentlige vurdering hedder knap 900.000 og den har en markedsværdi på ca. 1.3 mio.

Så hvis jeg forstår dig ret John, så er det ikke muligt at købe den til den offentlige vurdering hvis jeg køber den ind i mit holding?

Årsagen er at lejligheden skal totalrenoveres og herefter sælges. Dette kunne være “nemmere” for mig økonomisk at finansiere igennem mit holding.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Mouritzen:

Tak for hjælpen:-)

Den offentlige vurdering hedder knap 900.000 og den har en markedsværdi på ca. 1.3 mio.

Så hvis jeg forstår dig ret John, så er det ikke muligt at købe den til den offentlige vurdering hvis jeg køber den ind i mit holding?

Årsagen er at lejligheden skal totalrenoveres og herefter sælges. Dette kunne være “nemmere” for mig økonomisk at finansiere igennem mit holding.

nej jeg mener - uanset du køber fra holding direkte, eller via en mellemhandel til dig selv (bare fordyrene med tinglysninger og uden betydning for pris) så skal du handle den ind i et selskab, som er en selvstændig juridisk og skattemæssig enhed, til markedspris, når det er mellem nærstående (mor og søns selskab) - Man kan få bindende svar fra skat om vurdering kan bruges alene, men så er man jo også bundet af det :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en rettelse til Johns sidste indlæg.ø: Du kan godt anvende en mellemmand, uden at dette nødvendigvis fordyres af tinglysning, da der ikke er krav om tinglysning ved handel med fast ejendom.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt - hvis der ikke er pantebreve osv - men meget få ejendomshandler kan laves helt uden en krone i udgift
- men hvad mellemmanden skal betyde her - hvis ønsket er at få det i selskabet - fatter jeg ikke. Det er da mindst lige så farligt at sælge fra sig selv til et eget ApS til under vurderingen (eller i mange fald selv til vurdering hvis markedspris er klart over) som det er at gøre det fra moder direkte- Blot kobler man vel ved hver handel en større risiko for at skat blander sig ind


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)