Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kontakter man hvis bogføringsloven ikke bliver overholdt

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Jakobsen:

Har gjort alle de ting. Men  desværre over telefonen, da vi var på talefod på det tidspunkt. senere kom det over på mail.

Retten har ikke taget hensyn til dette.

Lige nu er firmaet også meldt til sikkerhedsstyrelsen angående EREF værdier som de skulle udregne. De viser sig at være forkerte.

Desuden manglende der også CE mærkning.

Det var retten også ligeglad med. derfor venter jeg på en afgørelse fra sikkerhedsstyrlesen som måsker siger det ikke lever op til danske krav.

Du er nødt til at skille æbler, pærer og bananer fra hinanden.

Den sag, som der er i retten, omhandler manglende betaling, og derfor ser en dommer ene og alene på, om der er et aftale forhold, og om du har efterlevet din del af dette forhold, altså at betale for varerne.

Alt det andet tager dommeren ikke stilling til, for det er ikke det, sagen omhandler. Skal sagen omhandle dette, skal du selv anlægge en retssag, hvor det er tvisten, så får du også dommeren til at tage stilling til det.

Du spilder din tid, penge og Landsrettens tid på de krumspring, som du forsøger at lave, Landsretten vil med overvejende sandsynlighed komme frem til samme resultat, som byretten er min vurdering, og det er uden at have indsigt i sagen ud over de sparsomme info, som der er i tråden her.

Så igen, vil du klage eller gøre noget, må du selv anlægge en retssag, og derigennem bede retten tage stilling til de forhold, som du mener er vigtige for handlen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker og vil overveje meget hvad du skriver. Mange tak

Johnny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Og et bonus råd er, at du asap får startet en sag op om fejl og mangler, for hvis du får en afgørelse i denne, før sagen er behandlet færdig i Landsretten, kan du måske være heldig, at du kan få Landsretten til at tage stilling til begge sager samlet.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ok det var et godt råd. Kender du en advokat der vil tage sådan en sag. Det er en småsag, som handler om 26000 kr. Derfor skal det ikke koste en formue for mig, men får lige fat i forsikringen omkring dette.

I øvrigt skal jeg sige at de har sagt at de har sendt disse papir angående Eref værdier  i byrretten.

For at sige det på godt gammel dansk, så har de løjet i byretten.

Derfor er mit stærkest kort at når afgørelsen fra sikkerhedstyrrlesen kommer, så vil det bekræftige at jeg aldrig har modtaget værdierne og i værste fald må de ikke sælge deres vare mere.

I vindues sprog er disse Eref værdier meget vigtige. Ud over det er der manglende CE mærkning

Derfor er mit håb at Landsretten ser, at jeg har fået købt en vare under falske forudsætninger. hvordan vil mine chancer være for dette?

mange hilsner

johnny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En god advokat og billigt, er to ord, som sjældent følges af i samme sætning :)

Du kan sagtens finde en billig advokat, men kan vedkommende så løfte opgaven? Omvendt kan du selvfølgelig også sagtens finde en dyr, som ikke magter dette. Det er lidt en jungle med rådgivning, da man sjældent kender niveauet, før sagen er ovre, og man har betalt...

Du bør lige tjekke op med din forsikring, om de har noget dækning, som evt kan dække nogle af advokatomkostningerne.

Okay det er da kun en god ting for dig, at de har valgt at indsende dem, især hvis der er fejl i dem. Men igen du kan ikke bruge det til meget, med mindre du får anlagt en søgsmål selv hurtigst muligt.

Det er svært at sige noget om udfaldet af sådan en sag, da det jo i høj grad afhænger af dokumentationen, samt hvor god du/din advokat er til at løfte bevisbyrden. Men min umildbare holdning er, at der er gode chancer for at vinde, hvis produkterne er med fejl eller faktuelt forkerte informationer, som dermed er misvejledende.

Det er dog næppe en helt let og billig sag at føre desværre, da det lyder til, at bevisbyrden kan være lidt tung at løfte...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for info og tager en beslutning og vender tilbage

mange hilsner

johnny

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der kommet en afgørelse fra Sikkerhed styrelsen.

De siger

1                   Der er en masse tal som ikke er opfyldt. (Som ikke er nødvendig at komme nærmere ind på)

2                   Der er ikke udregninger af Eref værdier

3                   Der er ikke den nødvendig CE mærkning

4                   Overtrædelse af byggevareforordningen og markedkontrolbekendtgørelsen

 

Firmaet har fået påbud om at sælge dør og vindue fremover med mindre de bringer ovenstående i orden.

Sikkerhedsstyrelsen vurderer om der skal politianmeldes.

Hvordan vurderer du sagen nu i forhold til en anken?

Mange hilsner

Johnny

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)