Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kontakter man hvis bogføringsloven ikke bliver overholdt

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i en retssag, hvor jeg har bestilt vindue og dør, som af forskellige årsager ikke vil betale. Jeg har tabt sagen i byretten og har derefter anket.

Et af stridspunkterne går ud på jeg aldrig har modtaget en faktura, men kun et tilbud. Fakturaen dukker først op ca. 2 år efter da modpartens advokat skriver til mig. Har heller aldrig modtaget en rykker

Jeg er ved at skrive til SKAT og anmelde firmaet for ikke at overholde bogføringsloven.

Da jeg også ved at den største sygdom i Danmark, er når man kontakter offentlige instanser, så siger de. ”det er ikke mig du skal tale med, det er nogen andre”

Derfor vil jeg være sikker på det er SKAT jeg skal skrive til, så jeg er forberedt, når de siger det er nogle andre jeg skal tale med.

Håber i kan hjælpe også hvis der er nogen, der ligger inde med viden jeg kan bruge😊

 

Til jeres orientering så har jeg også meldt firmaet til Sikkerhedsstyrelsen for at sælge ulovlige byggevare.

Venter stadig på en afgørelse, men igennem aktindsigt af vindue og dør har det ikke været CE mærket eller udregninger af EREF værdier er ukorrekte, samt EREF værdier højest sandsynligt ligger under hvad der er tilladt i Danmark.

Mange hilsner

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nok forvente at SKAT vil sige at de ikke er ansvarlige. Bogføringsloven har sit udspring i Erhvervsstyrelsen. Men kan ikke se at der i loven hjelmes adgang til kontrol af en virksomhedsregnskab. Mit bud er at du skal indgive en politianmeldelse.

Selv kan jeg ikke bruge krudt på overtrædelser af bogføringsloven og dens bekendtgørelser. Bøderne ved en evt straf er så små, at det næsten er latterligt. Har du kun en transaktion at brokke dig over så vil en klage næppe blive behandlet - og hvis så næppe mere end en "advarsel".

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

...
Selv kan jeg ikke bruge krudt på overtrædelser af bogføringsloven og dens bekendtgørelser. Bøderne ved en evt straf er så små, at det næsten er latterligt. Har du kun en transaktion at brokke dig over så vil en klage næppe blive behandlet - og hvis så næppe mere end en "advarsel".

Nej bøderne er nok nærmere større for revisoren, hvis vi ikke omtaler det ifht. "suppl. oplysning" når vi konstaterer det -.-

Man kunne så vende problemstillingen om og sige, manglende faktura er en overtrædelse af momslovgivningen, som SKAT nok er interesseret i. Men ærlig talt, så kan jeg nok ikke se hvad SKAT eller Erhvervsstyrelsen ville have af interesse, uden håndgribelige beviser på der reelt er sket noget ulovligt i virksomheden inden for deres virkefelter. Selvom du ikke har modtaget en faktura, kan den jo godt være dannet og ligge i deres bogføring, samt korrekt afregnet skat og moms mv. 

Statsautoriseret revisor - København

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte SKAT, og anmelde mulig regnskabsvindel og mulig momssvindel.

Desuden kan du kontakte bagmandspolitiet (SØIK) og anmelde både regnskabssvindel og momssvindel.

Andelsbolig.nu

Klaus Folmann

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Jakobsen:

Hej

Jeg er i en retssag, hvor jeg har bestilt vindue og dør, som af forskellige årsager ikke vil betale. Jeg har tabt sagen i byretten og har derefter anket.

Et af stridspunkterne går ud på jeg aldrig har modtaget en faktura, men kun et tilbud. Fakturaen dukker først op ca. 2 år efter da modpartens advokat skriver til mig. Har heller aldrig modtaget en rykker

Fordi fakturaen først kommer flere år efter, så har du stadig pligt til at betale. Dog skal du ikke betale rykkergebyrer, hvis der ikke er sendt rykkere.

Tvisten omkring varerne kan først afgøres, hvis der er betalt. Hvis der ikke er betalt, så har du ingen rettigheder, men det har leverandøren derimod. Du har indgået en aftale og du mener ikke, at varen lever op til det lovede, men det kan ikke frigøre dig fra at betale.

Hvis du så mener, at du ikke har fået den vare, som du har bestilt og betalt for, så må du tage fat i Byggeriets Ankenævn og få sagen afgjort der.

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej takker for din besvarelse.

De påstår også jeg skulle have modtaget rykkere. (Det har jeg selvfølgelig ikek) Er det også skat jeg skal skrive til. der er jo også en lov, hvordan proceduren er omkring rykkere?

mange tak på forhånd

Johnny

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Jeg ved ikke hvorfor at du vil skrive og involvere alle mulige instanser.

Forhold dig til selve leverancen af varen og de fejl, som du mener, at den rummer. Ikke andet.

Glem antallet af rykkere eller mangel på samme. Det er helt uden interesse. Som jeg har forstået det, så er fakta følgende:

1. Du har ikke betalt.

2. Du mener at det leverede har en mangel.

Det er det eneste, der er interessant her.

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

jeg kan godt forstå din reaktion, men der er fordi hvis jeg reagere, som du skriver skal jeg betale og det vil jeg jo selvfølgelig ikke.

Men er blevet dømt til det i byretten at betale en fakture jeg ikke har modtaget samt jeg aldrig har modtaget en rykker

Derfor skal jeg bruge det til anken.

mange hilsner

Johnny

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger skal bevise at han har afsendt rykkere. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er dømt til at betale kommer du til at betale, så simpelt er det.

Da du har anket er der ikke faldet endelig dom, derfor kan beløbet ikke ind drives end nu.

Hvis du gerne vil være fri for at betale de varer du har modtaget, skal du jo koncentrere dig om at vinde anken i stedet for at finde på alle mulige andre straffe aktioner overfor leverandøren.

Har du fået varen leveret ?

har du gjort indsigelse vedrørende varernes mangel inden for rimelig frist efter levering ?

har du returneret varerne eller sørget for at de kunne afhentes, eller er de monteret ?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)