Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Start af hobbyvirksomhed ved siden af fast arbejde, og hvor det er planen at det bare skal være hobby. 

Hvad er jeres erfaring med at have en lille hobbyvirksomhed ved siden af?

Er der nogen virksomhedsformer som er særligt egnet til dette?

Hvad skal man være opmærksom på at der skal stå i ens kontrakt, er der nogen som har en skabelon?   

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Trelleborg
Tilmeldt 15. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Fra  www.cibumic.se Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hvis det kun er en lille hobbyvirksomhed, og du ikke sælger vare som potentielt kan ende med at du bliver sagsøgt, e.g. et eller andet som kunne gøre mange mennesker syge, vil jeg anbefale at køre det som et enkelmandsvirksomhed. Det kræver ingen startkapital og du kan selv stå for at indberette momsregnskab.

Hvis du er ansat i en virksomhed samtidig med at du driver en hobbyvirksomhed skal du sikre dig at der i din kontrakt med den virksomhed du arbejder for ikke står nævnt at du ikke må drive virksomhed eller lignende ved siden af. Hvis der står noget om dette, skal du informere din arbejdsgiver om at du driver din egen virksomhed, da det ellers kan være fyringsgrund. Det er under alle omstændigherder god stil at informere arbejdsgiver om at du driver en hobbyvirksomhed ved siden af. Sørg for at have det gjort skriftlig via e-amil så du har dokumentationen i ordern, hvis der senere skulle opstå en tvist.

Mvh Michael

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, ja så er det nok ikke hobbyvirksomhed alligevel, i forhold til skats forståelse.  Det er noget jeg kommer til at dyrke med henblik på at drive en lille forretning.   

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det er jeg helt med på. Har selvfølgelig snakket med Arbejdsgiver. Der skal laves et tillæg i kontrakten og derfor efterspørger jeg en skabelon.   

Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder med digital markedsføring på min side om gratis lydbøger :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)