Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding, skat og aktier. Et par spm.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 06:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Jeg har et par forretningsidéer, og samtidig også et par investeringsidéer. Så tænker jeg: Lav et holdingselskab og drift(med mindre man kan have et holding til at begynde med og så udvide med driften/erne senere). Har læst en del her på Amino.dk og daytrader.dk og ivaekst.dk , hvor der er mange komptente mennesker og gode ressourcer at hente. 

Så tænker jeg også at jeg har et par idéer angående investering i nogle finansielle produkter med CFD(Futures er hvad jeg er interesseret i eller shorte, dvs købe hvor ønsket er at aktierne der fokuseres på eller indexene falder), igen præcis hvad det bliver er ikke så vigtigt, det er overordnet ift skatteoptimering og betaling jeg har fokus på.  Går ud fra at aktier og feks CFD er ens skattemæssigt, men det er bare noget jeg antager jeg ved det ikke. 

Hvis jeg som privatperson investerer i noget som helst der minder om CFD og aktier bliver jeg beskattet ved 27-42%. Men så tænker jeg hvorfor ikke slå 2 fluer med et smæk. Jeg har en masse forretningidéer, jeg kan godt lide at gamble, lidt men satse lidt og tage risici er noget for mig, dog ikke feks spille roulette, men iværksætteri er jo altid et sats uanset hvad. 

Så tænkeg jeg at den kapital jeg har pt og vil have om feks 12 måneder investerer jeg i de finansielle produkter jeg har tiltro til, og disse bliver så reinvesteret eller beholdt om man vil i holdingen der reinvesterer dem i de forskellige driftsselskaber jeg har idéer om. 

Så hvad tænker i om det at investere den kapital jeg har ind i et holding, som så hvordan det end bliver drejet rent teknisk investerer i de forskellige finansielle produkter jeg har i sinde, og det overskud der så forhåbentligt kommer ud af det bliver i virksomheden, efter der er betalt 22% i selskabsskat

Har i en bedre og mere optimal idé skattemæssigt? Jeg har ikke tænkt mig at rejse til feks Bulgarien eller Cypern hvor der er lavere skattebetaling, og det vil også komplicere tingene en helt del, men selvfølgelig er jeg åben overfor hvad der kan lade sig gøre. Feks driver jeg både holding og driften til at begynde med på Cypern slipper jeg jo en del i selskabsskat, men senere hen skal jeg så have en række driftsselskaber i Danmark, og hvordan det ser ud skattemæssigt og lovmæssigt jamen det er jeg så i gang med at undersøge. Jeg har ingen erfaring med at drive virksomhed, og hvordan man skatteoptimerer hele molevitten. 

Jeg er i gang med at skaffe mig lidt viden omkring det med at skatteoptimere, og hvor højt man bliver beskattet hvis man feks hiver penge ud som udbytte. Så siger det virkelig spar to skattemæssigt. Men hvis udgangspunktet er at man gerne vil købe aktier og CFD og futures, og også har virksomheddrift med nogle fysiske butikker senere hen, hvordan får man det så mest optimalt til at hænge sammen uden at blive flået i skat? Pengene skal helst som udgangspunkt blive i selskabet ikke? Så der snakker vi om 22% i beskatning ved eventuelt overskud fra drift til holding ikke? Så er der sikkert en masse andre detaljer men kan man som udgangspunkt regne med 22% i skat hvis overskuddet bliver inde i holding og reinvesteres til andre og nye drifter? 

Har i andre betalt for rådgivere og konsulenter og den slags når i har haft sådanne problemstillinger i jeres iværksætteri? Det er jo rigtigt vigtigt at starte korrekt op, så skattefar ikke flår en totalt. 

Tilmeldt 25. Mar 19
Skrevet kl. 13:54

Nogle der har lidt input at komme med?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13

Det korte og det lange er at JA så længe penge bliver i selskab uanset holding eller drift så er skatten 22% -  selskabsform i princip som lagerbeskatning er året stigning/tab uanset de er realierede

Når du så får penge ud selv er de første 54000 til 27% og dermed har du ialt betalt ca 40% (hvor du i privat regi havde betale 27% og over den 42% som efter selskabskat giver 56% eller topskat, modsat 42% i privat. 

Frie midler skal du efter min mening investere privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Skrevet kl. 14:39

Cookie - John Hannover:

Det korte og det lange er at JA så længe penge bliver i selskab uanset holding eller drift så er skatten 22% -  selskabsform i princip som lagerbeskatning er året stigning/tab uanset de er realierede

Når du så får penge ud selv er de første 54000 til 27% og dermed har du ialt betalt ca 40% (hvor du i privat regi havde betale 27% og over den 42% som efter selskabskat giver 56% eller topskat, modsat 42% i privat. 

Frie midler skal du efter min mening investere privat

vh John Hannover

John hvad vil du anbefale at jeg betaler mig fra, ift rådgivning? Det bliver jo lidt mere detaljeret og personligt, og jeg tænker jeg har nok ikke penge til advokatbistand, skatte-eksperter, virksomhedskonsulenter, og en hel hær af eksperter. 

Hvad ville du selv gøre hvis du stod med de idéer jeg har, kapital på 100-200.000kr og ønsket om at investere lidt i finans/aktiemarkedet med henblik på at tjene penge nok så holding kan starte nogle driftsselskaber, som kræver alt fra 100-500.000 i kapital? Der er jo mange ressourcer på nettet, men kunne godt tænke mig noget der fokuserer mere på mig og min situation pt, hvor jeg kan fremlægge en række personlige detaljer der gør at rådgiviningen bliver helt optimalt og lovlig skatte og selskabsmæssig. Vil nødig begå fejl som kan koste dyrt hæftelsesmæssigt. 

Forestiller mig at personlig rådgivning kan være vejen frem, eller finde nogle forretningspartnere/iværksættere som godt vil hjælpe mig mod at få et eller andet konkret for det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10

Jeg ville investere de 100-200 t du har privat - privat og ikke i selskabsform. Jeg ville lave selskaber for at tjene penge på drift men ikke på at indskyde frie midler for at investere i akter

Dertil kommer, at der langt fra er garanti for at du fjerne en masse penge på dine aktier eller beviser, det marked kan let dykke over et par år OG det er heller ikke sådan, at bare fordi du har 100t til et driftsselskab, så har det succes. Det forudsætter meget mere end blot kapitalen

En time med en god revisor, kan koste fra 500 til 2000 kr men kan nok være pengene værd

vh John Hannover

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 17:43

MEn det er lidt mere broget billedet:

Tab på aktier i holding, modregnes i selskabsskatten for afkast i drift - det er en fordel.

Løbende beskatning af afkast er lav - det er også en fordel, men omvendt er den lagerbeskattet hvilket er en ulempe.

Indlånte midler skal holding betale markedsrenter for, dvs. det kommer ud som renteindtægt, for selskabsskat til ca. 37% (se marginal-skatteoversigten hos SKAT).

Hvis der er overskud i drift så udbtales udbytte fra holding, som udnytter progressionsgrænsen for aktieindkomst alligevel.

Taber holding pengene, ja så er de jo tabt, men det var de jo også i privatinvesteret regi. Her har du så anderledes fradragsmuligheder - hvilket specielt er en fordel med indtægtsgenererende drift.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

Hanssing:
MEn det er lidt mere broget billedet:
og derfor rådet om konkret gennemgang - men enig i dine punkter
Vil bare holde den simpelt og sige, at hvis pengene er frie og beskattede-  så er det ofte klogt at investere dem i aktiver mm privat - Hvis de er tjent/tjenes i selskabsform, så giver det naturligvis langt mere mening at lade dem blive der - men det er ikke noget med facitliste, og trådstarter kan sagtens risikere at tabe på sine papirer over en lang årrække  - før eller siden tager markedet en rutchetur - og samtidigt måske slet ikke have drift med overskud at modregne i og og og GeekedDevil 

vh John Hannover

Tilmeldt 25. Mar 19
Skrevet kl. 18:14

Jeg kan godt se at I 2019 beskattes positiv aktieindkomst (gevinst) med 27% af de første 54.000 kr.  

Det betyder jo at op til 54000kr i gevinst jamen så er det en fordel hvis jeg tjener dem privat ift at hive penge ud af selskabet hvis dette står som aktieejer. Så er det jo 27% i skat dvs  14580 af 54.000 kr. som udgangspunkt det er jo til at overskue. Jeg må lige læse lidt mere op på det, fordi det vil også være en fordel hvis jeg kan hive penge ud til en skat på kun 27% uanset hvad. Det skal jeg lige have i baghovedet at det kan betale sig senere hen i hvert fald at investere en relativt lille sum penge der ikke bliver eventuelt brandbeskattet. 

@John ja der er jo ingen garanti som sådan, men det er nu mere et hvad hvis nu scenarie jeg opstiller, hvis det går som forventet, men ja intet er garanteret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30

JensHansen19:
ohn ja der er jo ingen garanti som sådan, men det er nu mere et hvad hvis nu scenarie jeg opstiller, hvis det går som forventet, men ja intet er garanteret
jep - og har du ikke andre indtægter fra selskabet - så kan du jo ikke bruge tab (der jo er lagerbeskatning = årets kurstab) til i et selskab. Privat er der som udgangspunkt først skat ved salg i det mindste - - og det gør det lidt lettere altid maksimere mod 27% - men har man mange mio så er 27% grænsen måske mindre interessant 

De 27% er dobbelt op for ægtefæller bundgrænse -  Det selskab der så udlodder har betalt 22% selskabsskat af beløbet først (hvis det er dansk i alle fald :) ) 

ps Socialdemokratiet vil  uafhængig af privat eller selskab- hæve 42% til 45% = en topskat på 57,4% = over alm topskat

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)