Hej allesammen. Jeg har et par forretningsidéer, og samtidig også et par investeringsidéer. Så tænker jeg: Lav et holdingselskab og drift(med mindre man kan have et holding til at begynde med og så udvide med driften/erne senere). Har læst en del her på Amino.dk og daytrader.dk og ivaekst.dk , hvor der er mange komptente mennesker og gode ressourcer at hente. Så tænker jeg også at jeg har et par idéer angående investering i nogle finansielle produkter med CFD(Futures er hvad jeg er interesseret i eller shorte, dvs købe hvor ønsket er at aktierne der fokuseres på eller indexene falder), igen præcis hvad det bliver er ikke så vigtigt, det er overordnet ift skatteoptimering og betaling jeg har fokus på. Går ud fra at aktier og feks CFD er ens skattemæssigt, men det er bare noget jeg antager jeg ved det ikke. Hvis jeg som privatperson investerer i noget som helst der minder om CFD og aktier bliver jeg beskattet ved 27-42%. Men så tænker jeg hvorfor ikke slå 2 fluer med et smæk. Jeg har en masse forretningidéer, jeg kan godt lide at gamble, lidt men satse lidt og tage risici er noget for mig, dog ikke feks spille roulette, men iværksætteri er jo altid et sats uanset hvad. Så tænkeg jeg at den kapital jeg har pt og vil have om feks 12 måneder investerer jeg i de finansielle produkter jeg har tiltro til, og disse bliver så reinvesteret eller beholdt om man vil i holdingen der reinvesterer dem i de forskellige driftsselskaber jeg har idéer om. Så hvad tænker i om det at investere den kapital jeg har ind i et holding, som så hvordan det end bliver drejet rent teknisk investerer i de forskellige finansielle produkter jeg har i sinde, og det overskud der så forhåbentligt kommer ud af det bliver i virksomheden, efter der er betalt 22% i selskabsskat. Har i en bedre og mere optimal idé skattemæssigt? Jeg har ikke tænkt mig at rejse til feks Bulgarien eller Cypern hvor der er lavere skattebetaling, og det vil også komplicere tingene en helt del, men selvfølgelig er jeg åben overfor hvad der kan lade sig gøre. Feks driver jeg både holding og driften til at begynde med på Cypern slipper jeg jo en del i selskabsskat, men senere hen skal jeg så have en række driftsselskaber i Danmark, og hvordan det ser ud skattemæssigt og lovmæssigt jamen det er jeg så i gang med at undersøge. Jeg har ingen erfaring med at drive virksomhed, og hvordan man skatteoptimerer hele molevitten. Jeg er i gang med at skaffe mig lidt viden omkring det med at skatteoptimere, og hvor højt man bliver beskattet hvis man feks hiver penge ud som udbytte. Så siger det virkelig spar to skattemæssigt. Men hvis udgangspunktet er at man gerne vil købe aktier og CFD og futures, og også har virksomheddrift med nogle fysiske butikker senere hen, hvordan får man det så mest optimalt til at hænge sammen uden at blive flået i skat? Pengene skal helst som udgangspunkt blive i selskabet ikke? Så der snakker vi om 22% i beskatning ved eventuelt overskud fra drift til holding ikke? Så er der sikkert en masse andre detaljer men kan man som udgangspunkt regne med 22% i skat hvis overskuddet bliver inde i holding og reinvesteres til andre og nye drifter? Har i andre betalt for rådgivere og konsulenter og den slags når i har haft sådanne problemstillinger i jeres iværksætteri? Det er jo rigtigt vigtigt at starte korrekt op, så skattefar ikke flår en totalt. |
Nogle der har lidt input at komme med?