Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ejendom i Aps

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis min virksomhed (aps) køber en ejendom til udlejning, og man om x antal år sælge den. Kan man så trække pengene ud til sig selv eller skal man så betale skat personskat?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første vil et eventuelt overskud som udgangspunkt være skattepligtigt i selskabet som altså betaler 22% i skat. Dernæst kan du (typisk ved udarbejdelse af årsrapporten) beslutte at udbetale udbytte. De første ca 54.000 kr i udbytte om året skal du privat betale 27% i skat af. Hvis du er gift kan I tilsammen få ca 108.000 i udbytte med 27% i skat. Over den grænse betaler du 42%.

Du kan også udbetale normal løn fra selskabet til dig selv (med lønseddel, indberetning, etc.) og så betaler du almindelig personskat. Har du ikke anden lønindkomst, så er der jo et personfradrag på ca 46.000 kr.

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal betale skat af et evt. overskud. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja dit overskud beskattes med mindst samme som du beskattes som person. Enten i form af løn du trækker ud, så du IKKE har overskud, eller som udbytte, hvor selskabet først betaler 22% og du så betaler 27% af de første 54.000 = samlet samme som bundskat - og så 42% (S regering vil ændre til 45%) af alt over det beløb, svarende til topskat eller over topskat 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John:

Vil S ændre det til 45? Vil de ikke ændre selskabsskatten til 25%? (Og så forhåbentlig sænke %'en af udbytte, så det giver det samme) Eller giver det vel en skævvridning, medmindre skatten også bliver sat op for alle andre?

Mvh

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke SET forslag om 25% selskabsskat men jo S har klart forslag om at hæve udbytteskattens høje sats til 45% for aktieudnytter og kap.indkomst fra obligationer mm og ja med selskabsskat 22% så bliver det til en topskat på, som jeg husker det 57,4 altså mere end alm topskat.

Jeg har skrevet til deres skatteordfører, at de 27/42% svarer pænt til nuværende bundskat og topskat efter 22% selskabsskat og at de dermed øger topskatten for aktieudbytter - og dermed til dels jo kan ramme selvstændige, men de mener uligheden er for stor, og ser ud over provenu en egen værdi i at begrænse uligheden 

Det skal give ca 1,1 mia i provenu. Derudover hårdere arveskat for arv over ?? Husker i hovedet 2 mio

Hvad vi mangler af vide er, hvor R står og om DF alternativt vil være med i 45% grænsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)