Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til dansker bosat i USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har fået en henvendelse fra en dansker bosat i USA, der ønsker at købe en god sjat varer fra os.

Hun vil gerne afhente dem her i DK og så efterfølgende medtage dem til USA.

Hun mener, at vi skal lave en faktura til hendes adresse i USA og sælge til hende uden moms.

Jeg mener dog, at der skal fuld moms på varerne da hun henter dem i DK, og hun så efterfølgende skal have dokumentation for at varerne er udtaget fra EU, hvorefter vi så kan tilbageføre momsen til kunden.

Hvad er op og ned - hvem kender lidt til det? :)

Det er en privat kunde.

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RoomForMore.dk:
Jeg mener dog, at der skal fuld moms på varerne da hun henter dem i DK,

Du kan godt sælge uden moms, forudsat at din kunde udfører varen korrekt iht.glædende toldregler,  Det vil kræves at der laves udførselspapirer som skal forevises hos SKATs toldekspeditionssted der hvor hun forlader DK.

Bliver varen ikke udfør korrekt, hænger du på momsen.

Du kan få hjælp til at lave toldpapirerne hos fortoldningsbutikken

http://www.fortoldningsbutikken.dk/

Tilmeldt 29. Jul 18
Skrevet kl. 16:02

Ok - så vi laver bare en faktura uden moms til kunden, og satser på, at hun handler derefter og sender os korrekte toldpapirer efterfølgende? :)

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 16:17

RoomForMore.dk:
satser på, at hun handler derefter og sender os korrekte toldpapirer efterfølgende? :)

Du skal nok ikke regne med at kunder gider bøvle med at få udarbejdet toldpapire - jeg vil anbefale at du får lavet toldpapirerne, som hun bare skal have attesteret ved et toldsted.  forlader hun ikke EU via Danmark, så skal hun også have have attesteret tolddokumenter når hun forlader EU.

Hvor stort et beløb køber kunden for uden moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57

RoomForMore.dk:

Ok - så vi laver bare en faktura uden moms til kunden, og satser på, at hun handler derefter og sender os korrekte toldpapirer efterfølgende? :)

de jeg kender, tager alle moms og giver told papirer, og når disse returneret - krediteres momsen og sættes ind på kundens kreditkort. Ellers hænger de på momsen og en bod hvis de udleverer momsfrit i Danmark

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 18
Skrevet kl. 17:08

Beløbet er ca. 5000,-

Vi vil jo helst ikke gøre noget forkert. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)