Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af lejemål - Jura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har 3 lejemål ved samme firma, som jeg prøvede at sige op den 8. juli 2019 (via email). Der kom en fejl.

Jeg sendte den så som Quick Post den 10. juli 2019. Fristen er den 15. i måneden for at komme ud til slut måned.

Nu påstår udlejer, at brevet ikke er kommet frem! Og derfor skal jeg betale til 31. august.

Når inkassofirmaer sender breve ud, så fastholder de: "at brevet er modtaget, når det ikke er kommet retur"!.

Hvad er op og ned her. Kan jeg fastholde, som inkassofirmaer, at brevet er modtaget, når det ikke er kommet frem. Også idag fastholder udlejer, at det ikke er modtaget.

Hvem er skarp på denne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dig som skal bevise det. Inkassofirmaernes påstand er noget sludder, men dækker nok over en reel realitet og, at de fleste alligevel ikke gør mere ud af den.

Det kan anbefales at bruge de 100 kr ekstra næste gang og sende det som et rekommanderet brev.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

Tak for dit svar.

Det vil sige, at de sager hvor inkassofirmaer siger, at det er modtaget, når det ikke kommer retur, kan tilbagevises med henvisning til forbrugerombudsmandens "dom".

Den tager jeg naturligvis til efterretning og lærer af det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er dig, som skal dokumentere, at brevet er modtaget i tide, dvs inden den 15. Juli.

Det kan du kun dokumentere, hvis det er sendt rekommanderet, således modparten har kvitteret ved modtagelsen.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvad inkassofirmaer skriver, men det er vel fair at antage, at et brev er modtaget, hvis det ikke er kommet retur. Hvornår så er modtaget, ja det er en anden snak, det er jo ikke altid hurtigt, at breve kommer frem idag med Postnord. Og så afhænger det i ligeså høj grad af, om du har sendt som A post elle B post, da B post kan tage op til 7-10 dage, før det kommer frem...

Så din udlejer kan kræve betaling til 31. August, hvis du ikke kan dokumentere ovenstående.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der findes en række domme på området for dokumentation, men jeg "gider" simpelthen ikke rode efter domsnumrene :)

Inkassofirmaernes påstand falder på to punkter; De kan ikke bevise, at et almindeligt brev er afsendt/modtaget og de kan heller ikke bevise, at det ikke er kommet retur; det er rene udokumenterede påstande.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne og Fashion

Arne:
Der findes en række domme på området for dokumentation, men jeg "gider" simpelthen ikke rode efter domsnumrene :)

Jeg har selv fundet et par stykker.

Men jeg tog tråden op, da jeg overhørte en telefonsamtale i byen, hvor en ung mand blev konfronteret med, fra et Inkassofirma, "at brevet var sendt og ikke modtaget retur, derfor xxxx". Den unge mand protestede naturligvis og svarede "jamen, jeg har ikke modtaget noget skrivelse".

Det blev pure afvist af vedkommende i den anden ende.

Men tak for jeres input, som jeg naturligvis giver videre og selv har lært af.

Arne:
Inkassofirmaernes påstand falder på to punkter; De kan ikke bevise, at et almindeligt brev er afsendt/modtaget og de kan heller ikke bevise, at det ikke er kommet retur; det er rene udokumenterede påstande.

Det er jo så spørgsmålet om de stadigvæk tromler andre ned.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så må vedkommende jo bare fastholde sin indsigelse. Inkassovirksomheder virker gennem pression, intet andet. Fastholder man overfor inkassofirmaet, er disse i så fald tvungne til at tage sagen i retten og kan ikke Rki-registrere før der foreligger endelig dom.

Man kan ikke blive "tromler" ned, hvis man er en smule vedholdende og holder fast i sine rettigheder.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)