Hej Aminoer Jeg har 3 lejemål ved samme firma, som jeg prøvede at sige op den 8. juli 2019 (via email). Der kom en fejl. Jeg sendte den så som Quick Post den 10. juli 2019. Fristen er den 15. i måneden for at komme ud til slut måned. Nu påstår udlejer, at brevet ikke er kommet frem! Og derfor skal jeg betale til 31. august. Når inkassofirmaer sender breve ud, så fastholder de: "at brevet er modtaget, når det ikke er kommet retur"!. Hvad er op og ned her. Kan jeg fastholde, som inkassofirmaer, at brevet er modtaget, når det ikke er kommet frem. Også idag fastholder udlejer, at det ikke er modtaget. Hvem er skarp på denne? |
Det er dig som skal bevise det. Inkassofirmaernes påstand er noget sludder, men dækker nok over en reel realitet og, at de fleste alligevel ikke gør mere ud af den.
Det kan anbefales at bruge de 100 kr ekstra næste gang og sende det som et rekommanderet brev.