Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller ApS, risiko

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg er igang med at oprette en virksomhed sammen med et par venner. Vi spekulerer meget på hvorvidt det skal være en I/S eller en ApS virksomhed. Vi kender de fleste fordele og udlemper angående begge typer, herunder personlig hæftelse i I/S versus virksomhedshæftelse i ApS. Fordelene som vi ser dem ved en I/S ligger bl.a. i den umiddelbare lethed i oprettelsen af denne samt de færre omkostninger til forsikringer og revisor.
Vi er dog forsat lidt bekymrede over den personlige hæftelse i en I/S, og om hvorvidt der er nogle faldgrupper i forbindelse med en I/S stiftelse som vi har overset. Det skal siges at vi har kapital til oprettelse af ApS og at det drejer sig om en e-handelsvirksomhed med fysiske produkter, både fra forhandleraftaler og med egenlangeringer fra udlandsproducenter.
Det jeg specielt er interesseret i at vide er om jeg skal være bekymret for mine forretningspartneres privatøkonomi ved oprettelse af en I/S. Har det f.eks. betydning for mig om en forretnigspartner har en stor gæld, er registreret i RKI, eller om han/hun pludseligt går konkurs?
Med venlige hislner
Tilmeldt 23. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
.... har jeg således brug for at kende til mine nye forretningspartners provatøkonomi hvis vi indgår i en I/S.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I/S eller ApS:
færre omkostninger til forsikringer og revisor.

Der er altså intet krav om at i skal have en revisor.  Hvad er det for forsikring tænker på ?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsskade forsikring tror jeg at han mener...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

I/S eller ApS:
færre omkostninger til forsikringer og revisor.

Der er altså intet krav om at i skal have en revisor.  Hvad er det for forsikring tænker på ?

Arbejdsskade forsikring er lovpligtig for registreret direktør i selskab uanset omsætning og løn - ikke i IVS - Nej der er ikke revisor krav som sådan i nogen af dem - men masser af andre fordele og ulemper som da ikke er til at overse - for begge former http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Klart største ulempe i I/S er solidarisk personlig hæftelse, men har man ikke risiko af betydning - eller kan forsikre den (og mange nye selskaber får ikke en krone i kredit i alle fald - så KAN der vel være fordele samlet ved I/S - individuel vurdering  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

I/S eller ApS:
færre omkostninger til forsikringer og revisor.

Der er altså intet krav om at i skal have en revisor.  Hvad er det for forsikring tænker på ?

Arbejdsskade forsikring er lovpligtig for registreret direktør i selskab uanset omsætning og løn - ikke i I/S - Nej der er ikke revisor krav som sådan i nogen af dem - men masser af andre fordele og ulemper som da ikke er til at overse - for begge former http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Klart største ulempe i I/S er solidarisk personlig hæftelse, men har man ikke risiko af betydning - eller kan forsikre den (og mange nye selskaber får ikke en krone i kredit i alle fald - så KAN der vel være fordele samlet ved I/S - individuel vurdering  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn, "Lurks", John - og alle i andre iværksættere, Tak for jeres svar. Med hensyn til I/S og den personlige hæftelse er jeg specielt interesseret i at vide om jeg har grund til at skulle interesserer mig for mine medpartneres privatøkonomi fordi denne eventuelt kan have indflydelse på mig selv, enten direkte i form af den personlige hæftelse eller indirekte via indvirken på I/S virksomheden? Påvirker det f.eks. mig eller virksomheden hvis en partner går personligt konkurs med andre virksomheder eller andet, har det betydning for mig om partneren er registreret i RKI, eller har stor gæld? Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I/S eller ApS:
Hej Ravn, "Lurks", John - og alle i andre iværksættere, Tak for jeres svar. Med hensyn til I/S og den personlige hæftelse er jeg specielt interesseret i at vide om jeg har grund til at skulle interesserer mig for mine medpartneres privatøkonomi fordi denne eventuelt kan have indflydelse på mig selv, enten direkte i form af den personlige hæftelse eller indirekte via indvirken på I/S virksomheden? Påvirker det f.eks. mig eller virksomheden hvis en partner går personligt konkurs med andre virksomheder eller andet, har det betydning for mig om partneren er registreret i RKI, eller har stor gæld? Mvh.

som udgangspunkt er det kun den som sker inden for jeres I/S der påvirker det og kun gæld inden for det I/S som du kan komme til at hæfte for MEN

Hvis din makker går personligt konkurs - så vil det jo helt givet påvirke hele din drift - og hvilken bank tror du - vil have et I/S med en RKI partner som medejer som kunde?

Der er problem nok i I/S men hvis du på forhånd er ved at stifte med en fallent - så LAD VÆRE for himlens skyld

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)