Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan køb af ting til anmeldelse på YouTube trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som overskriften lyder, overvejer jeg at starte en youtube kanal op med anmeldelser af forskelligt elektronik og gadgets.

Det store spørgsmål er om jeg kan trække de ting fra jeg køber for at anmelde?

Jeg har et aps,

Tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke med mindre du kan vise, at de KUN er brugt i dit ApS og aldrig kunne være til personlig fordel - så udgangspunkt her må være ret klart nej

Kan du vise de er brugt alene til ApS formål, ikke spist selv, eller brugt selv ud over ApS og borte og væk efter brug - så måske men regn med nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for svaret, det undrer mig dog da jeg ville mene at dette var aktiver der var erhvervet med henblik på at skabe omsætning. Forstået på den måde at youtube kanalen skal have noget indhold som derefter kommercieliceres på forskellig vis.

I dette tilfælde er indholdet så centreret omkring elektronik, men kunne det bedst være hvad som helst.

Dbh
Bastian

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bastian

Jeg ved ikke hvad du præcist mener med trække fra, det er noget lønmodtagere snakker om ;), lad os glemme de termer.

Der findes forskellige fradrag for moms, se eks.vis her: https://www.pwc.dk/da/services/skat/moms/skematisk-oversigt-over-fradragsreglerne-pa-moms.html

De småanskaffelser som selskabet erhverver sig, kommer ind som aktiver med en specific afskrivning. Om du kan få fradrag for momsen eller ej, er en helt eksakt videnskab :)

Om du har en Youtube-channel eller en slagterforretning, så er det samme regler for småanskaffelser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)