Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på reklamer? .. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er meget grøn, så undskyld for det dumme spørgsmål, men her kommer det.

Hvis jeg giver produkter til en influencer på Instagram mod x antal post (altså reklame), hvordan får jeg så fradrag for det - og kan jeg få fradrag for det?
Så vidt jeg kunne læse, så kunne jeg få 25% fradrag, men er det 25% af kostprisen jeg kan få tilbage? Hvis det er købt i Danmark, er det så 25% i fradrag på kostprisen efter moms er fratrukket, eller hvordan skal jeg forstå det?

Samme egentlig med forsikringer - er det fradraget på prisen efter moms?

Jeg er momsregisteret.

Tusind tak!! 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så får du ikke fradrag for det, men du kan lægge det ind som en markedsføringsudgift i dit regnskab - og dermed trække det fra overskudet.

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan påvise, at det er alene af reklame hensyn og du har navn og adresse på den du giver varen (og feks gemmer noget der viser et giver værdi) så er der fradrag for omkostningen (indkøbsprisen (uden moms)

Forsikringer som alene er taget af erhvervshensyn er der også fradrag for som udgift - generelt er der ikke moms på forsikring - så derfor jo ikke momsfradrag - det er der kun på ting hvor dansk moms tydeligt fremgår fra dansk momsregistreret sælger

Fradrag er som med alt andet - at det indgår som en udgift og dermed reducerrer overskud til skat

Varekøb er ikke en udgift før du har solgt varen, varelager gøres op til kostpris og indgår som værdi i status

Overvej en letlæst og letforståelig bog om regnskab og måske også en om fradrag for firmaer - med mere end 70 konkrete fradrag gennemgået - evt begge- Du ser link her http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)