Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre regning uden købers CVR-nummer på regningen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg har foretaget nogle indkøb, som skal videresælges i min virksomhed. Da jeg købte dem, kunne jeg ikke skrive virksomhedens CVR-nummer ind. Derfor har jeg nu nogle regninger uden CVR på. Købene er foretaget med virksomhedens kreditkort og regningerne viser meget konkret, hvad der er tale om. Kan disse regninger(der viser al information på sælger), blot sættes ind som bilag, selv om min virksomheds CVR ikke fremgår?
Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare den kan identificeres - ved navn f.eks så klart ja. Enkeltmands dit navn ok , selskab - navnet fra en stifter. Er de købt inden start må de ikke være taget i brug inden og momsmæssig må du ikke have haft omsætningen inden

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for dit fine svar. Jeg har nu et udvidet spørgsmål, som er meget relevant for min virksomhed.
Det er sådan at nogle af de varer der købes, kan man kun købe 1 af gangen pr juridisk person. Jeg har derfor været nødt til at bruge forskellige af mine bekendtes navne til de indkøb jeg foretog på internetsiden. De er stadig købt med firmakortet, og har udelukkende henvendelse til virksomheden, men har ikke navnet på mig som stifter, virksomhedens navn eller min medstifters navn. Er det stadig muligt? Ved du hvor kan man finde de specifkke regler vedrørende dette?

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

fanen:
Hej John,

Tak for dit fine svar. Jeg har nu et udvidet spørgsmål, som er meget relevant for min virksomhed.
Det er sådan at nogle af de varer der købes, kan man kun købe 1 af gangen pr juridisk person. Jeg har derfor været nødt til at bruge forskellige af mine bekendtes navne til de indkøb jeg foretog på internetsiden. De er stadig købt med firmakortet, og har udelukkende henvendelse til virksomheden, men har ikke navnet på mig som stifter, virksomhedens navn eller min medstifters navn. Er det stadig muligt? Ved du hvor kan man finde de specifkke regler vedrørende dette?

Mvh

det skal fremgå af regning - hvis det er noget med regning - at det er dit firma og købt inden start kun med enten dit firmanavn under stiftelse eller stifters navn tydeligt på regningen

Det er farligt at købe på firmakortet og have andres navn på - det kan ligne sort betaling og skabe problemer, hold op med det (ud over det jo er svindel af den internetside sagt lige ud trods alt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)