Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg Har lejede en 125 kvm stor lejlighed igennem en privat person. 

Den vil jeg jo gerne Leje noget ud af så jeg ikek står me dhele udgiften selv. 

jeg har læst flere steder at der står 1 persn pr rum, men har også set der står 2 personer pr rum ? 

Kan nogle fortælle mig hvad man må og hvad man ikke må ? 


Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du selv bor i lejemålet har du som lejer jf. Lejelovens § 69 ret til at fremleje op til halvdelen af lejemålets beboelsesrum.

Hvis lejemålet eksempelvis er en 4-værelses lejlighed, vil du som lejer maksimum kunne fremleje 2 værelser.

Der må maks. bo 2 personer pr. beboelsesrum.

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så det vil sige der gerne må bo to personer pr rum. Så jeg må gerne have et par boende ?

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at i en tre værelses 125 kvm stor lejlighed må der bo 3 eller 6 personer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger dels af - at du har lov i din private lejeaftale (eller ikke forbud mod i alle fald) fremleje - og så er loven at:

Lejeren af en beboelseslejlighed har ret til at fremleje højst halvdelen af lejlighedens beboelsesrum til beboelse. Det samlede antal personer, der bor i lejligheden, må ikke overstige antallet af beboelsesrum.

Stk. 2 Udlejeren skal modsætte sig fremlejeforholdet, hvis lejligheden vil blive beboet af flere end 2 personer pr. beboelsesrum

Beboelsesrum er lidt forklaret her https://www.bolius.dk/beboelsesrum-en-definition-18684  mig bekendt ikke køkken og bad - men andre rum der opfylder krav til beboelse - flugtvej osv

3 værelser- hvis de er beboelsesrum alle - må vel så beboes af 6 personer - inkl dig selv og med max 2 i hver - 


Uden for spørgsmål tror jeg det er lettere i Hong Kong, at finde 6 der vil bo to i hvert værelse i en længere periode, end det er i Københavnstrup - og der kan sikkert blive morsomt i køkken og bad i perioder Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 04:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejeren af lejligheden har ikke noget i mod det.
Så det er nærmere kommunen.
Og nogle
Steder finder jeg 2 pr rum og andre steder 1 pr rum :)

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes stadig ikke rigtig jwg har fået svar.
Kan vi bo 4 hvis det ene er et par ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)