Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsafregning for forudbestillinger, som ikke er betalt endnu

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

i forbindelse med momsafregning har jeg lige et par spørgsmål.

Jeg udlejer især slush ice maskiner. Jeg betaler moms halvårligt, og har tidligere ikke haft samme udfordring.

Mit spørgsmål går på hvornår ordrerne skal med i momsregnskabet?

Jeg har nogle bookinger som er foretaget i første halvår, men hvor udlejningen sker i andet halvår.

Betalingen sker ligeledes i andet halvår, og der mulighed for at kunderne kan afbestille indtil 48 timer inden.

Mit eget bud ville være at det er datoen for bookingen - men hvis det er tilfældet, og der bliver afbestilt, hvordan gør jeg så rent praktisk?

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Datoen for din faktura til kunden - og så må du kreditere hvis der afbestilles - jeg kan ikke lige se andet - hvis du krævede depositum og det var for en momspligtig ydelse, ville - mig bekendt - også depositum være med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Det var også mit umiddelbare bud, men var ikke sikker.

Der er ikke depositum, for at gøre det så nemt som overhovedet muligt for kunderne.

Hvis der havde været depositum, ville du så mene at det var moms for det fulde beløb eller for depositum-delen, som skulle med i første halvår?
Ikke at jeg planlægger det, men så ved jeg det til fremtiden, og hvis andre skulle få søgt denne tråd frem.

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper fra Festbamsen.dk:

Tak John. Det var også mit umiddelbare bud, men var ikke sikker.

Der er ikke depositum, for at gøre det så nemt som overhovedet muligt for kunderne.

Hvis der havde været depositum, ville du så mene at det var moms for det fulde beløb eller for depositum-delen, som skulle med i første halvår?
Ikke at jeg planlægger det, men så ved jeg det til fremtiden, og hvis andre skulle få søgt denne tråd frem.

Hej Jesper,

Jeg arbejder som dig med forudbetalinger og senere levering og dermed garanti på produktet.

Derfor modtager jeg acontobeløb up front og disse indgår ikke i momsafregningen. Ellers ville du jo i givet fald skulle afregne moms, for noget du ikke har modtaget endnu. Derfor er det din faktura, der er gældende, som momsafregnings-dato.

Deposita skal du ikke afregne moms af. Det er jo en slags indlån/sikkerhed og skal stå på en mellemkonto, indtil der er lavet faktura eller tilbagebetaling.

Skat accepterer min løsning, da det er standard for branchen, idet faktura først udskrives, når der er sket fuldstændig levering og garanti følger leveringsdato.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper fra Festbamsen.dk:

Tak John. Det var også mit umiddelbare bud, men var ikke sikker.

Der er ikke depositum, for at gøre det så nemt som overhovedet muligt for kunderne.

Hvis der havde været depositum, ville du så mene at det var moms for det fulde beløb eller for depositum-delen, som skulle med i første halvår?
Ikke at jeg planlægger det, men så ved jeg det til fremtiden, og hvis andre skulle få søgt denne tråd frem.

det er først og fremmest din faktura dato som gælder  så sender du faktura med moms er det momsdato - 

Du kunne bruge deposita som kun kan frigives ved endelig bestilling og så er der ikke moms før betaling udløses - men det kan jo sagtens være mere besværligt for dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

John, sikker på at et sådan depositum ikke omfattes af momslovens § 27, stk 2 (Der omtales depositum)......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

John, sikker på at et sådan depositum ikke omfattes af momslovens § 27, stk 2 (Der omtales depositum)......

nej - det var også min første opfattelse og derfor jeg svarede, at depositum normalt var med moms ved momspligtig leverance i første svar - men Flemmings svar flyttede mit til, at det måske var deponering ML 23.3 (eller skulle laves som) - som skal på mellemregning (og måske også spærret konto????)

så kort NEJ - jeg er ikke sikker - I virkeligheden er du nok korrekt ude - momspligtigt depositium- men i alle fald, når trådstarter vil sende fuld faktura inden - så er den jo afklaret - men ellers - nej - nok dumt at gætte uden at vide depositum eller deponering (som vel skal på en spærret konto) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)