Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - bliver jeg snydt eller får jeg noget for pengene

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej debattører

Jeg har brugt en god sjat penge på udvikling af en hjemmeside. Hjemmesiden er jeg nu fint tilfreds med, men røber den ikke her. Efter opsætning af hjemmesiden har jeg hyret samme bureau ind til at styre min adwordsannoncering. Men her begynder tvivlen at nage. Jeg er absolut ikke IT-kyndig og kan ikke gennemskue om jeg får noget for min hårdt tjente valuta. Jeg betaler et mdl. fee på ca. 6000 kr. for det de laver. Indtil videre er det en underskudsforretning over de 3 mdr. det har kørt. fra deres side lyder det at det tager tid at få det strikket rigtigt sammen. 

Lyder det rigtigt? Bliver jeg pillet? 

Hvad anbefaler I? kan jeg tage nogle kurser osv. og spare det væk? Jeg vil gerne betale for den rigtige service - findes der nogle der tilbyder adwords med honorering efter salg/kontakter osv?

Bh

Banditten /M

Tilmeldt 3. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage kontakt til et anerkendt bureau hvis jeg ikke havde styr på Google Ads, især hvis du ikke har fået valuta efter 3 måneder. 

Du kan eventuelt selv gå ind på Google Ads og brug søgeordsplanlæggeren for at se om de "keywords" de markedsfører dig på stemmer overens med hvad dine kunder søger efter på google. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Fra  NB Digital Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Ads kan normalt optimeres på ganske kort tid, hvis man på forhånd har lavet en grundig søgeordsanalyse og der naturligvis er trafik at hente på de pågældende søgeord.

Det handler om den mængde data der kan indhentes og denne er afhængig af trafikken til de enkelte søgeord, samt naturligvis din placering på disse.

Jeg kan helt klart anbefale at tage fat i Søren Skriver fra FirstSEO.dk og få ham til hurtigt at vurdere det. Han er virkelig skarp til Google Ads. Du kan fange ham på mail@sorenskriver.com

Hav en rigtig god dag :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor meget går til bureauet og hvor meget går til Google?

Det burde umiddelbart give mere. Hvis det ikke giver mere allerede nu, burde de/i ligge en anden strategi.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg giver nogenlunde det samme til Google som til bureauet, dvs 6000 til begge.

Jeg nævner ingen navne går. Jeg har været godt tilfreds i øvrigt men lige på det her punkt føler jeg at jeg giver for meget. Over de sidste 3 -4 Mdr har det klart været en underskudsforretning alt i alt.

Jeg søger lidt videre og har en aftale med nogen i morgen. Så tager vi den derfra 

Bh

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville lige give mine erfaringer med her. Nu har jeg været i branchen i en del år efterhånden og jeg oplever ret ofte at de der tilbyder både at lave hjemmesiden og opsætte markedsføringen efterfølgende kun er eksperter på én af delene.

6.000 DKK lyder ikke som en voldsom udgift ift. at få tingene sat op og optimeret, men hvis du giver nogenlunde det samme til Google synes jeg der er nogle proportioner der ikke helt passer sammen, men nu ved jeg ikke 100% hvad din løsning indebærer, så det kan være svært at gøre mig klog på.

Der findes mange kurser derude (underviser selv nogle steder i Google Ads) og det er super godt at have den viden man kan få på nogle af de kurser med i baggagen, når man snakker med bureauer der laver Google Ads for sig. Det er også en af grundende til at jeg underviser i det fordi jeg desværre stadigvæk en gang i mellem støder ind i nogle som ikke har styr på det og samtidigt forlanger en formuer for arbejdet.

Hvis du har behov for det kan jeg godt kigge det igennem for dig og se om det er lavet ordentligt og om det giver mening at det er 6.000 DKK om måneden i udgift. Så har du i hvert fald en uvildig til at kigge det igennem. Hvad du så gør med konklusionen bagefter er helt op til dig.

Hvis du vil skære det helt væk og stå for det selv, så skal du også bare være opmærksom på, at der skal bruges rigtig meget tid på det, hvis det skal være 100% optimeret, når man ikke har erfaring med at arbejde med det. Det du bruger 8-10 timer på kan en med erfaring i det nok gøre på 1-2 timer. Så det er også et spørgsmål om hvor din tid er brugt bedst.

Uanset hvad giver jeg det gerne en gennemgang for at se om det er gjort ordentligt og om det giver mening med de 6.000 DKK om måneden. Det skal ikke tage mig så lang tid at kigge igennem, så det er selvfølgelig ikke noget der koster noget :-) Jeg har bare som sagt oplevet flere her på det sidste, hvor det (af større bureauer) ikke er gjort ordenligt.

Smig mig en mail på nick@advedia.dk eller ring på 42 33 64 24, hvis du har behov for at få det kigget igennem uden bagtanker :-)

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset om du vil fortsætte med dit bureau eller prøve selv, så er det en rigtig god ide at sætte dig så meget ind i Google Ads som muligt, så du kan træffe informerede beslutninger.

Hvis jeg var dig, så ville jeg betale 299 kroner for en måneds abonnement på GoLearn, og så tage deres Adwords for begyndere og deres avancerede Adwords kursus.

Når du har været igennem dem vil jeg tror at du er s skarp at du selv k an se om dit bureau gør en god indsats, eller du skal finde på en anden løsning.

https://www.golearn.dk/course-category/marketing/ppc/

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for input. Jeg har opsagt min nuværende aftale. Synes under alle omstændigheder at 6k om måneden er for meget min bror Adwords. Det havde været om om jeg fik 100 klik men det er ikke sådan det forholder sig.

Jeg har indgået en aftale med et andet kendt bureau. Stag tuner. Jeg giver en update her i tråden når det er oppe at køre.

God sommer

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til online markedsføring kan det være rigtig svært at gennemskue, hvis du ikke selv har sat dig ind i tingene.

Unaset om dit fokus er på AdWords, SEO, Video-markedsføring etc. vil jeg anbefale dig at købe og læse nogle gode bøger eller tage kurser om emnet. Samtidig skal du have noget "hands on" erfaring med systemerne. Ikke at du på sigt nødvendigvis selv skal bruge timerne på det, men så ved hvor lang tid det reelt tager og hvad der kræves.

Der er meget nemt for web-bureauer at tage sig godt betalt, uden at levere. Dette skyldes kompleksiteten og at der er meget svært at se hvad firmaet reelt bruger timerne på, medmindre du selv har kendskab til de forskellige arbejdsprocesser. 

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Dec 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Få fat i nogle månedlige afrapporteringer, hvor de kan dokumentere, hvad du har får for pengene.

Når det er sagt, så er det en rigtig god idé, at opsætte mikro og makro konverteringer i Analytics, så du kan følge med i om, du får noget værdi ud af de besøgende du får ind. Ét er volumen, men er der også relevant trafik?

Enkel oversigt over danske webhotel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)