webshops hører ikke til det jeg mest om desværre - men prøver med det jeg ved -
Hvis man skal gå international, så skal man virkeligt have noget at byde på. Der er så hård webshop konkurrence alle steder, og alle ønsker at købe fra en lokal shop i deres eget land - både for returvarer (som for en del f.eks tøjshops kan være 40% da folk køber for at prøve sig frem) og for en evt tvist, som jo for en dansker er langt lettere med forbrugerombudsmand, fra en dansk shop, end fra en Tysk.
Tilsvarende vil en person i USA have langt bedre muligheder for at løse problemer ved at købe fra en shop i USA frem for en dansk - og leveres varen så tilmed direkte i USA fra uden for USA, så personen selv står for told og indfortoldning - og retur til??
Endeligt skal man være opmærksom på, at reglerne for hvornår man skal være registreret - dels i EU - dels i lande udenfor - herunder USA, hvis man optræder på landets sprog og som man er en USA shop.com via nettet.
Med alle de advarsler, så er der ikke skygge af tvivl om, at forskellen på f.eks tyskland med 70 mio mennesker og DK med 5 mio, markedsmæssigt er utroligt interessant, bare man gør sig klart, at man virkeligt skal have nogle produkter der kan skille sig ud, som produkt, pris eller service - så man kan få folk i udlandet til at få øje på en.
vh John Hannover