Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække virksomheds-oprettelses omk. fra min indskudte egenkapital på 40.000 kr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Er der nogle der ved om det er muligt at trække virksomheds-oprettelses omkostninger, såsom (oprettelse af erhverskonto 2.000 kr. samt gebyr til erhversstyrelsen 670 kr.) fra den indskudte kapital på 40.000 kr., som er påkrævet i et ApS.


Tak på forhånd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis selskabet skal betale stiftelsesomk - herunder evt advokat og de 670 skal det mig bekendt være del af vedtægter og kapitalen have plads til det (kapitalen være det højere men vent på andre) - men i alle fald er der ikke skattefradrag for stiftelsesomkostninger, så du vil skule lave en skatteregulering fra driftsresultat til skatteresultat (det skal du givet alligevel med andre poster)

Bankgebyr mm - ligger efter stiftelsen normalt og kan trækkes fra

vhJohn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Så med andre ord hvis jeg forstår, så kan man godt hvis de ikke stiger over de 40.000?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det må du læse igen - det har du slet ikke læst ordentligt - eller spørg en anden

Der er ikke skattefradrag for dem så de skal skatteregulerende og skal de udgiftsmæssigt (men ikke skattemæssigt - to helt forskellige ting) skal de være med i stiftelsesdokument og jeg mener være ud over kapitalen  her 40.670 - men du har ikke som sådan glæde af fradrag der ikke også kan trækkes fra i skatteresultat

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. De 2000 kr. for en erhverskonto, som er efter selskabet er stiftet. Kan den omkostning trækkes fra de 40.000 kr, så man har 38.000?

Og det samme med års betalt regnskabprogram? Kan det også betales med kapitalen?

Undskyld, men jeg har lidt svært ved at forstå fagsprog.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg_har_mange_spørgsmål:
Okay. De 2000 kr. for en erhverskonto, som er efter selskabet er stiftet. Kan den omkostning trækkes fra de 40.000 kr, så man har 38.000?

Og det samme med års betalt regnskabprogram? Kan det også betales med kapitalen?

Undskyld, men jeg har lidt svært ved at forstå fagsprog.

ja men som du spørger, lyder det ikke som en god ide du selv bogfører og nu vel har 10 helt basis spørsmål. Det er jo dig selv det går ud over, hvis du laver fejl, og selv for rutinerede laves der fejl (ca 50% af alle har små eller store - 10% direkte svindel) så jeg vil klart stadigt råde til en online bogholder - ikke mindst det første halve år

Du må bruge kapitalen i driften ja - kommer den under halv er der en række ting du er forpligtet til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg_har_mange_spørgsmål:
Hej Amino

Er der nogle der ved om det er muligt at trække virksomheds-oprettelses omkostninger, såsom ... gebyr til erhversstyrelsen 670 kr.) fra den indskudte kapital på 40.000 kr., som er påkrævet i et ApS.

Selskabet kan godt afholde stiftelsesomkostningerne, men det skal fremgå af stiftelsesdokumentet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

jeg_har_mange_spørgsmål:
Hej Amino

Er der nogle der ved om det er muligt at trække virksomheds-oprettelses omkostninger, såsom ... gebyr til erhversstyrelsen 670 kr.) fra den indskudte kapital på 40.000 kr., som er påkrævet i et ApS.

Selskabet kan godt afholde stiftelsesomkostningerne, men det skal fremgå af stiftelsesdokumentet.

og der er ikke skattefradrag for det. Så det indgår i drift og skal så skatteregulerende i skatteresultat - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)