Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overrækkes svendebrevet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer. Vores lærling har bestået sin svendeprøve, og er færdig i lære som mekaniker midt juli. Vi har fået tilsendt hans svendebrev. Nu hvor det er første gang vi har haft en lærling mangler vi erfaringer og tips til at få overrakt beviset på bedste vis. Hvordan har i andre fået overrakt jeres svendebrev? Når det er praktikstedet, som modtager svendebrevet er det vel mester der overrækker det og hvordan plejer den ceremoni at foregå? Er det vigtigt at det overrækkes på sidste læredag og kan man holde et svendegilde for ham senere, eller plejer det hele foregå på samme dag? Vi har været til skolens ceremoni sammen, hvor uddannelses beviserne blev overrakt. 

Hilsen Caroline

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Man plejer at holde svende gilde, dvs. at man får noget smørrebrød og lidt drikkelse, og hygger sig.

Og så overrækker man svendebrevet.

Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan. Tak for svar :)

Vores lærling har sidste dag i lære på en onsdag. Førstkommende lørdag efter det holder han selv svendegilde med familie og venner. Tror du det er mærkeligt, hvis vi så holder noget for ham om onsdagen efter arbejdstid? Vi tænker meget frem og tilbage over det og vil bare ikke gøre noget, som er markant anderledes end, hvad man plejer :)

Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg tilbage i tiden blev udlært var der en lille reception på dagen, hvor min chef overrakte mig mit svendebrev. 

Fra Hedensted
Tilmeldt 12. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
samme her, det var dog som tømrer
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)