Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright - redaktionelt brug

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har lige et kort spørgsmål.

Jeg har en nyhedsside (e-avis). Til en artikel vil jeg gerne bruge et billede. Billedet er beskyttet af copyright, men jeg må gerne bruge det redaktionelt. Her er definitionen af redaktionelt brug på Shutterstock.

Du kan bruge indhold, der er mærket med Kun til redaktionel brug, til mange artikler eller historier, der ikke er beregnet til forretningsmæssig brug. Der er ingen undtagelser ved denne restriktion, så selv religiøse og godgørende organisationer skal overholde disse redaktionelle retningslinjer. Nogle af de almindelige måder at bruge redaktionelt indhold på omfatter de følgende:
  • nyhedsartikler, arkiver og udgivelser
  • dokumentarfilm
  • fagbøger

Må man gerne bruge disse billeder når hjemmesiden tjener penge på affiliate links og reklamer?

Venlig hilsen

Andreas

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Snkrshistory:
historier, der ikke er beregnet til forretningsmæssig brug

Denne formulering kan du vist ikke overholde med en affiliateside. 

Så det korte svar er vist nej, så længe vi ikke har flere oplysninger.

VH Hans

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Snkrshistory:

Jeg har en nyhedsside (e-avis). Til en artikel vil jeg gerne bruge et billede. Billedet er beskyttet af copyright, men jeg må gerne bruge det redaktionelt. Her er definitionen af redaktionelt brug på Shutterstock.

Du kan bruge indhold, der er mærket med Kun til redaktionel brug, til mange artikler eller historier, der ikke er beregnet til forretningsmæssig brug. Der er ingen undtagelser ved denne restriktion, så selv religiøse og godgørende organisationer skal overholde disse redaktionelle retningslinjer. Nogle af de almindelige måder at bruge redaktionelt indhold på omfatter de følgende:
  • nyhedsartikler, arkiver og udgivelser
  • dokumentarfilm
  • fagbøger
Alle billeder er beskyttet af ophavsret, blot til info.
Nu skriver du intet om, hvor billedet er fra, men jeg formoder, det er Shutterstock, når du henviser til deres betingelser. Bemærk disse betingelser gælder kun for fotos på Shutterstock, ikke billeder fundet andet steds på nettet.
Og af betingelserne fremgår det tydeligt, at du ikke må bruge det i forretningsmæssig brug. Hvad den formulering præcist dækker over, det skal jeg ikke gøre mig klog på, den er meget vag, men umildbart må det være alle hjemmesider, som sælger produkter eller ydelser, eller som tjener penge på reklamer, samarbejder eller affiliate. Det er mit umildbare bud.
Og så må du ikke bruge billederne på en hjemmeside, som tjener penge på reklamer eller affiliate...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)