Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg overhovedet oprette et firma i dette tilfælde? og i så fald hvilket

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg er ret ny til iværksætteri og har brug for lidt assistance til en specifik case.



Case:
Min kone og jeg har udført et stykke arbejde i forbindelse med en række events tidligere på måneden.
Vi har nu fået at vide at vi bare sender en faktura på det aftalte beløb (30.000 til sammen som vi kan sende samlet eller hver for sig som vi ønsker det).
Ingen af os har pt. et firma oprettet.

Eventsne bliver en årlig begivenhed og vil formegentligt kunne give en 20-50.000 i årlig indtjening til min kone og jeg alt efter størrelsen af kommende events.
Eventsne kræver ikke direkte indkøb/investering fra vores side for at kunne lade sig gøre.


Spørgsmål 1. Er det overhovedet lovligt at oprettet et firma til denne afregning nu da arbejdet allerede er udført?

Spørgsmål 2. I fald det er lovligt, er det så værd at oprettet et firma? ville der overhovedet være noget at vinde på at køre det gennem et firma kontra at sende en faktura fra hver af os på CPR.

Spørgsmål 3. I fald det er værd at køre det gennem et firma, hvilken form ville så give bedst mening?

Spørgsmål 4. Hvilke krav ville dette sætte overfor staten (regnskab, skat, moms etc.) at køre denne indtægt igennem et firma i stedet for bare at sende en faktura på CPR?

Jeg forsøgte at ringe til iværksætter huset i Kbh for råd, men ham jeg fik fat i var ikke meget bevendt hvad netop denne slags spørgsmål angik så håber der er nogen her der vil kunne give mig lidt gode råd i stedet:)

Mvh
Esben
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1 formentlig ikke - lyder også som honorarbejde

2 formentlig nej uanset hvad

3 droppet

4 Når I betales af et firma og er CPR - så SKAL dette firma blot indberette beløbet til skat som honorar - denne en gang om året - jeg kan ikke se ide i to firmaer - et for hver - med hver sit årsregnskab og udvidet selvangivelse eller samlet med medarbejdende ægtefælle og momspligt her - og givet krav om betaling for erhvervskonto x 2 i bank - eller et selskab med endnu flere pligter og omkostinger og stor skatterisiko - hvis det reelt slet ikke er selvstændigt arbejde men løn/honorar

Bare lade eventet indberette for jer på CPR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for dit svar.

Det lyder umiddelbart som om at der ikke rigtigt er noget at vinde ved at køre det gennem et firma.
Tak for dit hurtige svar, det sætter jeg pris på

Mvh
Esben
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)