Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sende mail ud til kunder med opfordring til abonnement på nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! 

Jeg har en kunde i hotelbranchen, som har en del navne og adresser på tidligere kunder. 

Vi har talt om at sende en mail via mailchimp med følgende indhold:

Kære Fornavn Efternavn,

Vi har tidligere være i kontakt med dig ifm. XYZ.

Vi vil hermed gerne invitere dig til at abonnere på vores nyhedsbrev med nyheder og gode tilbud.

[Klik her for at tilmelde dig nyhedsbrev]

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev inden 1. maj deltager du i konkurrencen om et weekendophold for to personer på XYZ.

Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet igen – læs mere om vores privatlivspolitik

Kærlig hilsen

XXX

Jeg har studeret: https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/ofte-stillede-spoergsmaal/spam/ - men kan ikke helt greje, om den slags henvendelse er ok. 

Er der nogen, som har et godt bud på, om ovenstående er ulovligt?

Kære Fornavn Efternavn,

 

Vi har tidligere være i kontakt med dig ifm. besøg på Hotel Frøslev Kro.

 

Vi vil hermed gerne invitere dig til at abonnere på vores nyhedsbrev med nyheder og gode tilbud.

 

[Klik her for at tilmelde dig nyhedsbrev]

 

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev inden 1. maj deltager du i konkurrencen om et weekendophold for to personer på Frøslev Kro.

 

Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet igen – læs mere om vores privatlivspolitik

 

Kærlig hilsen

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten,

På den side, som du henviser til står der: "Det er ulovligt at sende markedsføring via mail, sms og anden elektronisk post til modtagere, der ikke har givet tilladelse til det (givet samtykke)."

Det må jo i høj grad siges at være markedsføring. Og I har ingen tilladelse til at sende nyhedsbrevet, for det er jo det, som I beder om at få.

Det bliver et nej herfra.

/Bjørn

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal læse det du linker til igen.
Der står højt og tydeligt:

Er det lovligt at indhente et samtykke til markedsføring i en mail eller sms?
Nej. Et samtykke til at modtage markedsføring skal være hentet, før der rettes henvendelse ved brug af elektronisk post, fx mail eller sms. Et samtykke kan derfor ikke indhentes ved, at man sender en mail eller en sms med en opfordring til at tilmelde sig fx et nyhedsbrev. Et samtykke kan derimod indhentes via en hjemmeside eller ved, at forbrugeren udfylder en blanket.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes Forbrugerombudsmanden er klar og tydelig En hver elektronisk henvendelse- email - SMS - messenger osv er forbudt hvis ikke modtageren aktivt inden har givet sin tilladelse. AKTIVT er ikke bare har købt noget og ikke se der var kryds i OK til nyhedbrev men AKTIV sættter kryds selv

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

der er flere vinkler på denne og mange gråzoner.

Det korte svar er nej, mennnnnnn.....

Der er så gråzonerne.
Er det privat eller erhvervskunder man henvender sig til?
Må man sende til tidligere kunder ved beslægtet varer eller varer i samme kategori?
osv. osv...

Mit råd vil være at hvis I allerede i jeres betingelser har noget stående vedr. efterfølgende kommerciel digital kontakt, så kig det rigtig godt igennem da det skal være penslet ud, hvilke forhold kunden har tilmeldt sig via f.eks. passiv accept.

Start forfra og indhent tilladelser med alle de korrekte informationer face to face, herunder eksempler på hvad kunden kan forvente, altså indhold, frekvens osv.
Det er faktisk et krav idag, selvom de færreste opfylder dette.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Hej Karsten

der er flere vinkler på denne og mange gråzoner.

Det korte svar er nej, mennnnnnn.....

Der er så gråzonerne.
Er det privat eller erhvervskunder man henvender sig til?
Må man sende til tidligere kunder ved beslægtet varer eller varer i samme kategori?
osv. osv...

Det har INGEN betydning om det er privat eller erhvervskunder. Reglerne er helt de samme.

Man må kun sende til tidligere kunder, hvis kunden ved afgivelse af email har haft mulighed for at sige nej tak.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev gråzone, for hvis jeg som grossist/importør sælger til anden sælger som derved ikke er forbruger, hvad så?

Citat "Man må kun sende til tidligere kunder, hvis kunden ved afgivelse af email har haft mulighed for at sige nej tak"
Forkert, den nye opdaterede markedsføringslov, foreskriver at forbruger skal foretage et aktivt oplyst  tilvalg, derfor må udgangspunktet ikke være at forbrugeren vil modtage nyhedsbrev.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Som jeg skrev gråzone, for hvis jeg som grossist/importør sælger til anden sælger som derved ikke er forbruger, hvad så?

 - Det er underordnet om det er b2c eller b2b

Citat "Man må kun sende til tidligere kunder, hvis kunden ved afgivelse af email har haft mulighed for at sige nej tak"
Forkert, den nye opdaterede markedsføringslov, foreskriver at forbruger skal foretage et aktivt oplyst  tilvalg, derfor må udgangspunktet ikke være at forbrugeren vil modtage nyhedsbrev.

- Det er ikke korrekt hvad du skriver se punkt 4 i dette link

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)