Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme kunde!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Stege
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle regler for hvorlænge man må have samme kunde.........

Håber at der er nogle som kan svare på sådan en lille frækkert.

Tonse.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:13

Måske hvis du besidder et eller andet monopol eller på anden vis er i en situation hvor du er underlagt nogle underlige og for lægmand ukendt regler...

Ellers nej. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:37

Hvor længe du må have den samme kunde??? Hvad søren mener du?

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 21:15

Tænker du på det forhold, at du som konsulent indgår et samarbejde med en kunde, hvor forholdet skattemæssigt har karakter af et ansættelsesforhold?

Fra Stege
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:09

Jeg mener hvis jeg har et enkeltmands firma med en ansat, og jeg er underentrepeneur for et støre firma.

Jeg har hørt at man ikke må have samme kunde, da det så vil ligne et ansættelses forhold.

Men vad gør de store firmaer så?

Med venlig hilsen.

Tonse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Det er et rigtigt godt spørgsmål – og jeg har også erfaret at Skat tolker den regel meget forskelligt, ikke bare fra afdeling til afdeling – næ, faktisk fra medarbejder til medarbejder

MEN når du har ansatte (som du trækker A-skat fra), så mener jeg faktisk ikke at du kommer i fare i den forbindelse.  Sørg for at overhold reglerne for A-skat, feriepenge etc. så kan jeg ikke se at du skulle komme i karambolage med skat vedr. fortolkningen af skjult A-skatteforhold.

En anden ting er så – at forretningsmæssigt er det ikke smart kun at ha’ en kunde, ved en risikoanalyse er det den slags der får de røde lamper til at lyse…

Så har du mulighed for at få risikospredning ved og udvide kundegrundlaget, vil det være en rigtig god idé.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:47

Hej!

Der er ret strenge regler for, hvor længe man må have den samme kunde. I dit tilfælde er det dog noget andet, fordi du har en ansat hos dig. Jeg forstår simpelthen ikke, at der skal være regler for, hvor længe man må have en og samme kunde. Jeg kender masser af håndværkere, der arbejder selvstændigt på den måde. Så la' dem dog for f...... De bidrager da til vores samfund, og der går vel ikke skår af nogen, bare fordi de i en længere periode arbejder for det samme firma. De kan jo af gode grunde kun være ét sted ad gangen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:12

Nturligvis findes der sådanne regler. Tænk hvis man som lønmodtager uden videre kunne sætte sig selv på aktier eller ind i en personlig virksomhed med en skatteudskydelse til følge.  Når det så er sagt så er det ikke umuligt at være selvstændig selvom man kun har en kunde. Det gør jeg i vidt omfang selv (og så ikke alligevel). Det handler i høj grad om hvem der har det økonomiske ansvar bag det arbejde som udføres og hvordan aftaleforholdet mellem parterne er.

Jeg er helt enig i ovenstående: At det forhold at du har en ansat i sig selv taler for at der er tale om selvstændig virksomhed. Er der tale om selvstændig virksomhed kan der ikke opstilles noget krav i relation til varigheden som i princippet kan være forever.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)