Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg et kursus op

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg spurgt Google og kollegaer men blev ikke klogere så nu håber jeg der sidder nogle her som ved hvad jeg skal gøre for at starte et kursus op...
Jeg er massør på 12 år og noget af det min uddannelse indeholdt går snart i glemmebogen da uddannelsen ikke eksisterer mere, så vil lave et kursus for massører der allerede er uddannet... Men hvor starter jeg.🙈😬

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bodil.

Det med kurser og workshops er en super svær øvelse, mange kæmper med. Jeg kan ikke komme hele vejen rundt om det da jeg ikke kender til alle aspekter af det, men en af de føste ting du skal er helt sikkert at lave noget markedsundersøgelse. Den nemmeste og hurtigste er at prøve at lave en søgeordsanalyse på Google og finde ud af hvor mange der søger på uddannelse/kurser indenfor faget. Og hvis det er noget specielt du vil undervise i, om det bliver søgt på.

Dernæst selvfølgelig også finde ud af om der er andre end dig der udbyder disse kurser og evt. prøve at undersøge hvad de gør. Eventuelt også prøve at aflure hvor i landet de afholder, sådan at du måske kan finde ud af noget ift. lokaler og om der er et marked for dine kurser.

Men det vigtigste, i mine øjne, er helt klart at du finder ud af sort på hvidt om der er noget efterspørgsel på de kurser du tilbyder. Hvis ikke, om du så mener at du kan skabe en efterspørgsel. Så snart du har fundet ud af de ting, giver det måske et noget bedre billede af hvor du skal hen derfra :-)

Det var lige mine tanker som nok drejede sig mest om markedet og markedsføring og ikke så meget om det lavpraktiske :-)

Sig til hvis du har nogle spørgsmål ift. det jeg har skrevet og ellers vil jeg ønske dig alt held og lykke med det! :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)