Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Amazon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt med Amazon.

Vi køber produkter i Kina og vil sælge dem på Amazon.co.uk, men vi er lidt i tvivl omkring skat, moms og virksomhed.
- Har vi brug for at oprette en virksomhed, hvis ja, hvor skal virksomheden oprettes?
- Hvordan er reglerne ift. moms og skat i denne situation?

Vi kan se at før man skal moms registreres i UK, så skal man have en omsætning på £85,000. Den omsætning kommer vi ikke i nærheden af - lige foreløbig.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra hvilket land driver I virksomheden? 

Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Da vi ikke er helt sikre på reglerne har vi endnu ikke oprettet virksomheden.
Er der fordele/ulemper ved det ene eller andet land i dette tilfælde?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsgrænsen i DK er 50 t - og man skal registrere på forhånd ved forventning = ofte når man rammer 4000 per måned

Jeg tvivler på - men ved ikke - at Amazon UK tager ikke CVR registrerede sælgere ind - uanset land

Registrering i UK for moms er ikke så kompliceret for dansk virksomhed der er dansk momsreg i forvejen -At stifte og drive LTD i UK kræver en person i UK som "director" forretningsfører og at få en bank med, hvis man bor i DK er vanskeligt

UK forlader EU med al sandsynlighed - her opstår så told for kunderne

Jeg tror I lever i en lidt falsk forventning om et stort UK marked for import fra Kina via Amazon fra ikke UK basserede sælgere som en let vej til forretning - med mindre I har noget helt specielt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for uddybbende svar.

Vi starter i UK og udvider løbende til andre lande, produktet behøver du ikke at tænke på - produktet er der fint styr på, det er mere hvordan virksomheden skal sættes op vi er i tvivl om, hvilket også er grunden til vi skriver herinde.
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads
I kan drive jere Amazon forretning med jeres Danske CVR nr. uden at få et UK VAT nr. indtil i når beløbsgrænsen.
Dette er dog kun hvis i sælger som FBM (Når i selv sender jeres varer fra Danmark til kunderne)

Hvis i sælger som FBA er jeres produkter på Amazons lager i UK og så skal i momsregistreres i UK fra dag 1.
I behøver ikke at have et UK selskab men kan godt bare få et UK VAT nr. som kræves ved FBA.
Påregn ca 1 måneds behandlingstid for moms nr. ansøgningen hos myndighederne i UK.

Mvh Daniel

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel,

Mange tak for svaret, det er meget værdsat.
Vi sælger som FBA, så jeg følger proceduren som beskrevet.

God dag
Mads
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)