Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der kan forklare mig det her. Når jeg kigger på antallet af brugere på siden, ser det ud til nede i venstre hjørne at der har været 594 stk i perioden, men hvis jeg ligger hvert punkt sammen i grafen, som jeg har forstået det gerne skulle udgøre tallet i venstre hjørnet "Bruger" så for jeg 686 stk for samme periode. Hvordan hænger det samme?

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thor.

Jeg må blankt erkende at jeg ikke kan huske den præcise beskrivelse af hvordan man regner det ud fra de tal du har lagt sammen. Men pointen er at der er noget ift. de cookies folk har med sig og hvor mange sessioner der er tillagt pr. bruger. Jeg har siddet og regnet lidt rundt på dine tal og kan heller ikke får det til at stemme ift. brugere, men det kan jeg ikke på nogle af de andre Analytics konti jeg har gennemgået.

Der er også noget ift. attribueringen og hvornår dataen kommer ind på kontoen som også kan give nogle afvigelser. Blandt andet ift. data der bliver sendt mellem Google Analytics og Google Ads. Hvis du har Google Ads kørende kan det også have noget at skulle have sagt.

Men der er super mange af tallene i Analytics der er svære at være 100% sikker på stemmer 100% hvis man bare regner dem sammen på den måde. Jeg ville ikke hænge mig for meget i antallet af brugere specifikt i en given periode, men mere ift. om det går op eller ned ift. andre perioder :-)

Beklager at jeg ikke kunne komme med et helt konkret svar, for jeg kan simplethen ikke huske det, men ved at der er en god forklaring og at tallene er til at stole på :-)

Krydsede fingre for at der er en der kan huske det!

Håber trods alt at mit svar hjalp :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Dec 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Jeg har selv siddet med nøjagtigt samme problem og har endda prøvet at få Googles supportere til at besvare problemet. Desværre uden held eller noget klar svar. Derfor blev jeg nødt til selv at researche deres dokumentation.

Her er hvad jeg fandt frem til.

En bruger får tildelt et id som gemmes i en cookie. Brugeren er én bruger så længe cookien bibeholdes.

Du kigger på en periode fra d. 1. juni til d. 7. juni

Grafens punkter udregner brugere per dag mens den viste metric under grafen udregnes for hele perioden, altså en hel uge i dit eksempel.
Hvis du ændre grafen fra dag til uge (oppe til højre i grafen), bør punkterne stemme overens med den metric, der står under grafen.

Hvorfor tænker du nok? Hold tungen lige i munden. ;-)

Fordi grafens punkter er per dag udregnes brugere også per dag. En bruger tælles derfor med, hvis de f.eks. besøger siden flere gange; d. 2. 3. 4. 6. juni. Lægger du de forskellige data punkter sammen vil du få 5 brugere, mens metric under grafen vil vise 1. Fordi metric under grafen "kigger" på dataen for 7 dage og ikke for hver enkelt dag.

Hvad er så rigtigt? Tallet under grafen er mere rigtig end hvis du lægger de forskellige punkter for grafen sammen. Men hav i mente at GA typisk ikke kan se cross device, cross browsers etc.

Enkel oversigt over danske webhotel

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit rigtige gode svar, det giver meget mere mening nu.

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Interessant..

Hvad fik dig til at tænke i de her baner? Altså, hvad skal du bruge tallet til, ren nysgerrighed?

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Interessant..

Hvad fik dig til at tænke i de her baner? Altså, hvad skal du bruge tallet til, ren nysgerrighed?



Er du en bot? Hvad der fik mig til at tænke i de baner, er det ikke normalt er man stiller spørgsmåltegn ved ting man ikke forstår? Hvad jeg skal bruge antallet af besøgende på min hjemmeside til? Det behøver jeg vel ikke svare på til en mand der ejer et lokalt SEO bureau.

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden for SEO verden opererer vi med tal som en 'metric' der fortæller noget om virkeligheden, som jeg forstår det du skriver, er du mere på udkig efter et eksakt eksakt tal for noget helt bestemt? Og i så fald ville jeg bare forstå dig for at kunne give dig et vink om det overhoved er realistisk med den data kvalitet og data grundlag der ligger til grunde med GA. Held og lykke med det

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)