Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte i form af produkter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et spørgsmål omkring udbytte i selskab.

Skal udbytte trækkes ud i form af monetære beløb?

Jeg har et firma med nogle produkter som jeg også selv kunne bruge.

Så jeg vil spørge om det er muligt at jeg køber produktet til mig selv i firmaet, og så indberetter og betaler udbytteskat på 27% til Skat.

F.eks. at jeg køber et produkt i firmaet til 15.000 til mig selv, og så indberetter og betaler beskatningen på 27%, hvilket svarer til 4.050,- til Skat.

Er dette muligt, eller er det helt henne i skoven? Alternativt, hvordan skulle jeg ellers løse dette?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ikke ulovligt men hvorfor ikke bare tage udbyttet helt normalt og udbetale med generalforsamling og korrekt selskabsindberetning og alt - og så køb produktet - til indkøbspris med moms - som du jo altid må med alle produkter. Det er da langt lettest regnskabsmæssigt og giver en let bogføring af dit køb af produktet og momsindberetning af det mm.

Husk i alle fald at følge alle regler for udbytte https://johnhannover.blogspot.com/2018/06/udbytte-og-hvordan-indberettes-det.html - kunne lyde lidt som om, du måske ikke er helt med på, hvad der skal til for at kunne tage udbytte ud. Det er jo ikke skatte-billigere end løn hvis det er det som er tanken - og der er jo meget klare regler for hvornår man må tage udbytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)