Hejsan Jeg står på springbrættet til at blive selvstændig og planlægger at smide en produkt på markedet som henvender sig til robotfolk. Det drejer sig om en algoritme som kan lave 3d stereo vision og der er to måder at smide det på markedet. 1) Ren software løsning. Denne løsning skal skaleres efter hvor stor opløsning folk regner med at bruge. Det kræver bruger selv indkøber og opsætter hardware. 2) En hardware/software løsning baseret på RPI CM 3. Denne løsning vil kræ ve usb 2 interface og give point cloud som output. Jeg skrev på Raspberry pi forums og havde egentlig tænkt mig at lave en hardware/software løsning, men folk gjorde mig opmærksom på at hobby folk nok gerne ville have koden til at køre på en raspberry pi de styrer. Mit spørgsmål går egentlig på om der er nogen der kan anbefale en survey hjemmeside, helst internationalt, hvor man kan få svar på hvad folk helst vil have. Tak skal i have. |
Jeg tror du skal være meget opmærksom på hvad dit marked skal være.
Der er et utal af robotvirksomheder omkring Odense klyngen og jeg ville sørge for at spørge nogle af disse virksomheder om hjælp. Der kunne være gode muligheder i pick & place automationsløsninger, men så skal du nok have lukket hullet til at fortælle en styring hvad den skal gøre.
Hvis du vil ind i automationsdelen ville jeg tænke at du vil gøre dig selv en kæmpe tjeneste hvis du lægger CoDeSyS for RPI, eller laver en løsning der giver dette via ETHERCAT/CanOpen...... på og sælger noget færdigt eller software og ydelser.
Er det du laver den næste drøm for selvkørende robot støvsugere eller er det infrastruktur til selvkørende biler?
Hvis det er hobby folk så er det et andet marked.
Professionelt ville jeg spørge på fora i Linkedin
I min forståelse er du nødt til at skrive hvad det er at din software gør som ikke er trivielt, og hvad det skal bruges til. Hvis du laver et produkt til hobbyfolk tror jeg ikke levetiden er lang.