Jeg ser en del være "kede" af negativ rente i næsten alle banker, for erhverskonto indeståender (nogen fra 0 andre fra xx kr) Hvis man flyttede 2-500.000 fra erhvervskonto tilhørende xxxx ApS CVR nummer til en privat CPR ejet konto i et sådan pengeinstitut, ville skat mon så altid se det som privat hævning - maskeret udbytte - aktionærlån osv - eller ville SKAT, så længe beløbet blot stod der og rente førtes korrekt i selskabet (kan godt se problem i at rente autoindberettes på person så den må man manuelt rette) og hele beløbet kun blev benyttet ved, at det flyttedes tilbage til CVR erhvervskontoen, kunne se det IKKE var en privat hævning overhovedet, men alene for at spare lidt på rente siden vh John Hannover |
Cookie - John Hannover:Jeg ser en del være "kede" af negativ rente i næsten alle banker, for erhverskonto indeståender (nogen fra 0 andre fra xx kr)
Der er mig bekendt ikke erhverskonto med andet end negativ rente, i alle fald ikke uden laaaaang binding MEN i f.eks Santander og Norwegian, kan man med 3+ dgs binding få lidt plus rente (06-+07%)Hvis man flyttede 2-500.000 fra erhvervskonto tilhørende xxxx ApS CVR nummer til en privat CPR ejet konto i et sådan pengeinstitut, ville skat mon så altid se det som privat hævning - maskeret udbytte - aktionærlån osv - eller ville SKAT, så længe beløbet blot stod der og rente førtes korrekt i selskabet (kan godt se problem i at rente autoindberettes på person så den må man manuelt rette) og hele beløbet kun blev benyttet ved, at det flyttedes tilbage til CVR erhvervskontoen, kunne se det IKKE var en privat hævning overhovedet, men alene for at spare lidt på rente siden
Jeg er klar over der ikke er millioner at hente, men ser ret mange (facebook) være ærgerlige over det, og så var det måske en løsning - forudsat man kunne forvente, at skat IKKE så det som maskeret udbyttevh John Hannover
Hvis det er hævet til hovedaktionæren, så ja rent = aktionærlån uanset alle gode hensigter. Eneste løsning for at få aktiveret pengene / ikke betale negativ rente af dem er at binde pengene på en indskuds konto (rente afhængig af bindingsperiode), i obligationer eller lign. med relativt sikkert afkast eller få dem aktiveret i virksomheden.