Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af livrente

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig med et enkeltmandsfirma (virksomhedsskatteordning). Aldersmæssigt er jeg i sidste halvdel af trediverne, gift og har to børn.

Jeg er interesseret i at spare mere op til pension. Pt. indbetaler jeg op til max-grænsen på en ratepension + en aldersopsparing. Derudover er jeg tilmeldt ATP.

Da firmaet har indtægter over grænsen til topskat, så er det mest fordelagtige, rent skattemæssigt, en livrente. Det virker imidlertid som et noget uigennemskueligt marked.

Min ratepension har jeg som et depot hos Nordnet. Jeg går ikke ud fra, at der findes noget tilsvarende for livrenter?

Hvor har I andre jeres livrenter?

/Jens

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:20

Jeg har mine på en arbejdsgiveradministreret ordning i Danicapension. Men det kan jeg gøre, fordi jeg ejer et ApS. Som enkeltmandsvirksomhed har du ikke den mulighed, da Danica eller nogen andre selskaber ikke vil lade dig oprette denne ordning. (Giver 100% fradrag for dine indbetalinger på livrenten med det samme)

Du er desværre nødt til at lave en almindelig livrente, hvor du skal fordele fradraget ud over 10 år og det giver seriøse udfordringer, hvis du ikke kan indbetale og fradrage regelmæssigt.

Min anbefaling ville være at finde en pensionsrådgiver, der kan hjælpe dig her. 3-5.000 kr på rådgivning kan være guld værd på den lange bane.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)