Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl hævet på firmakonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle aminoer!

Jeg har ved en fejl kommet til at benytte mit firmakort (IVS selskab) privat på nettet. Jeg opdager det først da det er for sent og går lidt i panik og overfører 1.000 kr. fra min private konto og over på firma kontoen. Jeg kan så se at der kun blev trukket 998,25 kr. fra firmakortet, det har jo så skabt lidt rod for nu har jeg i princippet 1,25 kr. til gode i firmaet? Nogle der kan svare mig på hvordan jeg skal forholde mig til dette eller hvad jeg kan gøre. Jeg har ikke en revisor på endnu da virksomheden stadig ikke rigtig er igang :/
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du vide - at den slags fejl MÅ du ikke begå - da du kan få over 100% skat ud af det. Med det sagt, så overlever du jo nok i dette fald

Du må jo have bogført - i første omgang i selskabet 1000 kr ind i bank som debet firma bank - med et eller andet som modkonto og nu er det så 1,25 kr kredit firma bank og modpost samme konto du første gang havde som modkonto

Du kan ikke bare lade penge gå ud og ind af firmabank - uden at have en modkonto der viser til hvad. Du kunne evt have brugt kortfristet gæld (selv om det her var modsat - nemlig kort tilgodehavende) - eller været ærlig og brugt en post under tilgodehavender - - 

Først debet post under tilgodehavender (evt ny kaldet fejl) debet 1000 kr - kredit bank og så 1000 kr kredit tilgodehavender fejl - og så debet bank da du betalte tilbage - og nu så 1,75 kr kredit tilgodehavender fejl + debet bank - og du vil se bank stemme med din netbank

Har du SLET ikke bogført noget men bare betalt penge ind - så vil din banks konto udtog ikke stemme med din bogføring - og det er aldrig godt så har du ikke bogført

så kør den tur jeg viser nu så din bankkonto i regnskabet kommer til at stemme med det du ser når du kigger på kontoen i netbank

Aldrig hæve privat på IVS firmakort - gerne den modsatte vej - bruge privat til udlæg

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tusinde tak for svaret! det skal lige nævnes at jeg ikke har overført de 1,25 kr. tilbage til min egen konto fordi jeg godt vidste at det var RIGTIG SKIDT at føre penge ud af firmaet, kan jeg evt. lade dem blive i firmaet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal have din bankkonto i regnskabet til at stemme med din bankkonto i netbank så de to kan følges. Det er første kontrol punkt ofte - fra skat og revisor og andre - og er der huller mellem de to, så får man bøvlet. Jeg ved jo ikke hvordan du har bogført de 1000 kr retur - om du overhovedet har gjort det - 
Vælger du ikke at bogføre, så kommer de tre poster  først 998,25 ud  så 1000 ind og nu 1,75 ud - til at fremgå af bankkontoudtog men ikke af firmaregnskab. Det var derfor jeg ville gøre som skrevet i fed skrift i første svar  også selv om det er skidt - for shit happens og du har jo rettet omgående

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super det vil jeg gøre, der er så gået en måned fra at der blev betalt de 998,75 og sat 1000 kr. Har bare ikke vidst hvad jeg skulle med de 1,25 men dem må jeg så få overflyttet nu og få det bogført ind, men der er ikke så meget at gøre nu :/ Endnu gang tusinde tak for hjælpen

Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu stemmer det hvertfald med min netbank, jeg har bogført dem på en nyoprettet konto jeg har kaldt tilgodehavender fejl, som rådede mig til, så skulle der gerne være styr på det, TAK!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)