Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Jeg acceptere handelsbetingelser" - Lovkrav?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et spørgsmål der måske lyder lidt simpelt.

Er det et krav at have en "Jeg acceptere handelsbetingelserne" tjekbox på ens webshop?

Jeg ved at det er:

- Et krav fra Bambora / Nets / Epay / Quickpays side at kunden aktivt acceptere handelsbetingelserne

- Et krav fra E-mærkets side at kunden aktivt acceptere handelsbetingelserne

Men er det et LOVKRAV? - og i så fald, er det et dansk lovkrav? - eller et europæisk.

Jeg ved at i forhold til GDPR skal have kundens tilladelse til at indhente informationer i form af blandt andet cookies (dette er en lov ved EU)

Men jeg taler om handelsbetingelserne man som kunden acceptere inden man acceptere købet.

Jeg har søgt forgæves på nettet efter paragrafen enten i dansk lov eller europæisk, og håber nogle kan være mig behjælpelig :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes ingen paragraf, men det ligger i sagens natur, at der ikke kan indgås en aftale hvis ikke kunden er gjort bekendt med betingelserne. Om kunden passivt eller aktivt accepterer betingelserne er underordnet, men det er betydeligt nemmere at gøre gældende, at aftalevilkårene gælder, såfremt kunden aktivt har accepteret dem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et lovkrav, men ligger implicit I sagens natur, som en fordel for dig, at din kunde har accepteret de handelsbetingelser du har opstillet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)