Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af IS fra USA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal have importeret produkter fra USA, som består af is til detailhandlen. Er det nogen fødevaremæssige eller andre afgifter man skal være opmærksom på ift. produktet er is. Udover importtold, danske varedeklarationer etc. ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Fra  DK-Solutions ApS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher

Har du overvejet at få isen produceret i danmark?, vi er et lille is firma, der kan lave is, med den smag du måtte ønske, også i små batch.

mvh. Kell Jørgensen,

Favorit-is IVS

https://favorit-is.dk

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Christopher,

Det er sikkert en sindssyg lækker is du har fundet i USA men har du overvejet hvor dårligt klimaet vil have det af at fragte noget så overflødigt som is over atlanten når det er noget som kan produceres lokalt ?

Du vil sikkert også kunne spare en del penge fra transporten ved at få det lavet mere lokalt. 

Dette blot som input.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:
Det er sikkert en sindssyg lækker is du har fundet i USA men har du overvejet hvor dårligt klimaet vil have det af at fragte noget så overflødigt som is over atlanten når det er noget som kan produceres lokalt ?

Hvis man skal fortsætte i den dur, har klimaet jo heller ikke godt af is produceret lokalt, da køer åbenbart er skadelige for klimaet.

Tilmeldt 2. Mar 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne i USA for medicin -væksthormoner og GMO-foder er meget anderledes, hvis du sammenligner med Europa – Canada og Australien.
Væksthormonet Bovint (rBGH) er meget brugt i USA (ca 20%)
Ligeledes er der ikke deklarations pligt på overstående.

Hvilke krav det vil medføre ved import ved jeg ikke men da der bliver udtaget en del prøver af Fødevarekontrollen er der en reel risiko for at de vil kunne påvise forbudte reststoffer i din is.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lyder super fedt med et nyt produkt på is marked men tør ikke tænke på hvad den vil koste i udsalg, da du jo kommer til at have en del udgifter på at få den her hjem, og alene på det grundlag tro jeg det vil være beder at få den lave her hjemme, samt is er ikke glad for at være i frys i meget lang tid.. da de også kan ænder deres smag.. ud over det er der en masse krav til dig som importør af vare og afgifter..

men god ide og håber du finder en løsning men jeg vil helt klart se om du ikke kan få lave den her hjemme.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)