Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb fra kurator

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i kontakt og forhandlinger med en virksomhed jeg er interesseret i at overtage. Men der er nogle omstændigheder omkring virksomheden, der gør, at det ikke kan blive relevant for mig at overtage det nuværende. De har omkring 50.000 gæld samt en sælger ansat med tre måneders opsigelse.

Det er en online service virksomhed. Der er altså ingen fysiske produkter involveret. Der er derimod kildekode (website og app), data i en database, domæne, selve navnet på virksomheden og aftaler med eksisterende kunder.

Her om ca. 10 dage melder de virksomheden konkurs.

Mine spørgsmål er går så på, om det er muligt for mig at opkøbe førnævnte via kurator?
Kan alt førnævnte opkøbes eller er der undtagelser?
Hvor langt tid tager sådan en opkøbs-process ca?

På forhånd mange tak!

Dbh
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jakob-kristensen:
Jeg er i kontakt og forhandlinger med en virksomhed jeg er interesseret i at overtage. Men der er nogle omstændigheder omkring virksomheden, der gør, at det ikke kan blive relevant for mig at overtage det nuværende. De har omkring 50.000 gæld samt en sælger ansat med tre måneders opsigelse.

Det er en online service virksomhed. Der er altså ingen fysiske produkter involveret. Der er derimod kildekode (website og app), data i en database, domæne, selve navnet på virksomheden og aftaler med eksisterende kunder.

Her om ca. 10 dage melder de virksomheden konkurs.

Mine spørgsmål er går så på, om det er muligt for mig at opkøbe førnævnte via kurator?
Kan alt førnævnte opkøbes eller er der undtagelser?
Hvor langt tid tager sådan en opkøbs-process ca?

På forhånd mange tak!

Dbh

Der er som udgangspunkt ingen begrænsninger i hvad du kan købe i et konkursbo - det du skal være opmærksom på er hvad du får med.

 

Nu er det svært at give et konkret svar, da der er en del ubekendte. Men generelt, med kun 50.000 kr. i gæld, så tror jeg det er begrænset hvad man møder af forhindringer i forhold til at kreditorer skulle gøre modstand og kigge efter mulige omstødelige dispositioner, særligt når der er ansatte i virksomheden (da de ligger over simple kreditorer i konkursordenen)

Hvor lang tid en købsproces tager er svært at svare på; ved du om der andre interesserede i det samme som dig? Hvis du er den eneste interesserede, så glider en købsproces som regel rimeligt nemt - husk dog at kigge efter "skjulte" forpligtelser i et evt. salgsmateriale/kontrakt fra kurator. 

Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl

Der er ikke andre interesserede købere.

Størstedelen af gælden (omkring 35.000) er manglende betaling af moms og A-skat.

Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved du hvordan jeg finder ud af, hvem kurator er?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jakob-kristensen:
Ved du hvordan jeg finder ud af, hvem kurator er?

Det vil du kunne se i statstidende, så snart der er en meddeles om konkurs.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)