Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæter og IVS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et IVS (kun mig selv ansat). Jeg har lige været afsted 9 dage ifm. med arbejdet og jeg har så faktureret kunden for arbejde plus diæter. Dvs. jeg skal have 509 kr. * 9 dage = 4581 kr. Hvordan får jeg dem ud til mig selv på den rigtige måde? Jeg har ikke I sinde at hæve løn, da jeg heller vil lade alle pengene (på nær diæter) stå I virksomheden.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du fakturerer kunden af diæter har intet med skat at gøre. Det er helt som selv varen med moms og bliver del af dit resultat/overskud

Diæter - skattefrit ud - kræver at du som ansat har en helt normal reel løn - ellers kan du ikke tage diæter skattefrit ud i et selskab

Du kan have de faktiske omkostninger i dit regnskab - men ikke få skattefri diæter uden en helt normal og reel løn som ansat i selskabet

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. hvis jeg tager eks. 5000 ud I løn, så kan jeg tage ekstra 4581 kr. som diæt? Hvis ja, hvordan gør jeg så det rent praktisk nu jeg bruger Danløn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Din løn skal svare til mindst ca 100 kr i timen for den tid du har rejst i timer + gerne lidt mere så 5000 rækker måske næppe -

9 dage taler du om x 8 timer vel = 72 timer og så forventes du nok også at have lavet andet arbejde - så vel 100 timer a 100 kr = 10.000 vil nok være tales de æder ved en evt kontrol
Diæter og kørepenge er et af de forhold der ofte kontrolleres HVIS man får kontrol, da det jo for ejer der kontrollerer sig selv, er lidt at et tag selv bord

Du tager løn med skatteindberetning og der indberetter du så også skattefri diæter - også via Danløn - og de har jo gratis skriftlig support 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

De 4.581 skal indberettes danløn, da firmaet har fradrag for dem, der er en rubrik i danløn, du behøver ikke at indberette mere

Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

De 4.581 skal indberettes danløn, da firmaet har fradrag for dem, der er en rubrik i danløn, du behøver ikke at indberette mere

Du kan ikke i danløn indberette diæter uden reel løn og du ved da også KAH at ejer af selskab uden løn ikke må tage diæter og - løn skal være reel - både i forhold til diæter og kørepenge mm

Du kan ikke have rejst i hvad der har krævet 100 arbejdstimer og så ikke også have løn for 100 arbejdstimer sammen med de skattefri diæter
Du har fradrag for dem  uanset hvad i personlig virksomhed  men i selskab kun ved reel løn og skat udgangspunkt er mindst timer x 100 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)