Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klassisk sag om I/S og en "svindlende partner"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg står desværre i den uheldige situation at jeg, efter at have kæmpet godt et år, er kommet ud af et I/S med en tidligere kammerat.

Det viser sig dog så desværre, at han har købt div. ting og ikke har betalt, samt leased ting i vores daværende firma. 

Han har lavet et firma ved samme navn med en af hans anden venner, og i den forbindelse ved jeg at de har brugt det udstyr han har leased i vores navn. Dvs. at de i deres nye firma har brugt de ting jeg nu skal betale for.

Mit egentlige spørgsmål er så, er der noget jeg kan gører for at stoppe strømmen af inkasso sager som stammer fra ham? Og hvad kan jeg gører for at få mine penge tilbage fra ham?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29

Hej!

Har i haft en I/S-kontrakt, der tager højde for nogen af de ting, du nævner?

Hvis ikke, må det vel blive et civilt søgsmål.

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  Codepoint Skrevet kl. 10:34

Nej, det har vi desværre ikke, hvilket er noget møg (var ikke klar over at det fandtes den gang vi lavede firmaet). 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:08

En politi anmeldelse må vel kunne hjælpe på sagen?

Evt. køb en times rådgivning hos en advokat - han må kunne fortælle dig hvad der er af muligheder.

/Claus 

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  Codepoint Skrevet kl. 13:51

Nå, nu har jeg været igennem en retssag med dette, og ja, jeg tabte naturligvis, da jeg var en del af firmaet etc.

Nu er sagen så den, at der med jævne mellemrum dukker nye ting op (restancer til det offentlige og div. firmaer).

Jeg har af flere fået af vide at jeg kan indrykke en meddelelse i Statstidende, som gør at jeg pr. en eller anden dato, ikke længere kan holdes ansvarlig for hvad han har lavet. Er dette korrekt?

Er der nogle der har forslag til hvordan jeg kan få, om ikke alle mine penge, så i al fald nogle af dem retur fra tossen? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Hej!

På hvilket grundlag tabte du?

Hvis han bruger nogle af jeres fælles aktiver i sit nye selskab, å der være tale om bedrag!

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  Codepoint Skrevet kl. 13:57

Mig bekendt bruger han stadig den sodavands maskine som jeg har betalt (via. retssagen) i det nye firma.

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Fra  Codepoint Skrevet kl. 11:42

Status godt et år efter min sidste post. Jeg er nået så langt som at han har betalt mig lige under renterne på det lån jeg har måtte tage..

Jeg søger stadig efter en advokat eller andet der kan hjælpe med at kører noget sag imod ham til en fornuftig penge/andel i beløbet, men har grundet private omstændigheder ikke haft overskud til at gøre det store ved det..

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 15:48

Du må meget gerne kontakte mig, hvis det kan være relevant.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

www.juridisk.biz

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:01

Få fat i en advokat f. eks Tøjner.

Her skal en del korrespondance til

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)