Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop og import fra Tyrkiet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg håber der er nogle herinde som har noget erfaring med webshop og handel.

Jeg kunne vild godt tænke mig at komme i gang med min egen webshop indenfor silkenattøj for kvinder i starten ville jeg selv designe og købe stoffet hjem og få det syet, men pga. Omkostninger og besværlighed har jeg i stedet valgt at starte en webshop op hvor jeg selv søger efter nattøjet og importere det hjem.
Jeg har prøvet at læse mig frem til regler af import, skat, moms mm. omkring opstart og handel, men er desværre ret forvirret.

Jeg har fundet nogle af de nat sæt som jeg vil have en del min webshop på hjemmesider som Alibaba mm. men pga. Svær vurdering af kvalitet har jeg i stedet valgt at fokusere på Tyrkiet, men jeg ved ikke hvordan det forholder sig mht. Import og hvor meget det vil koste mig i udgifter til opstart af det hele.
Jeg har nogle generelle spg. Som jeg håber I kan hjælpe med.

1) kan jeg starte op småt uden en virksomhed for at se om det er noget jeg kan komme videre med eller om det måske ikke kan betale sig? Eller skal jeg have firmanavn før jeg kan åbne webshop?

2) Hvis jeg vælger at importere varer fra Tyrkiet eller Libanon og selv tager derned må jeg gerne købe det med hjem og betale for kuffert og import og slippe af med leveringsomkostninger da jeg på den måde selv tager det med hjem til Dk? I så fald hvad skal jeg gøre inden jeg tager afsted.

3) Hvilken udgifter skal jeg regne med udover import af varen og skat af overskud ? (Moms hvis jeg har omsætninger på over 50,000 årligt)

Jeg synes det er et stort step og har ikke lavet andet end at drukne i hjemmesider fra skat, moms, opstart af webshop mm. Men synes jeg kører i en cirkel uden at komme videre.
Er der en som kan hjælpe med en Step by step guide til hvad jeg skal gøre og evt. Besvare mine spg :-)

Tusind tak på forhånd

Mvh
Sara

Tilmeldt 17. May 19
Indlæg ialt: 1
Fra  Quickshopping Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sara.

Jeg kan ikke give dig en step by step guide - og det har jeg fundet ud af, er meget svær at få/finde.
Du kan ikke importere ret meget uden også at skal betale told.
Desuden skal du være opmærksom på indholdet af kemikalier i den beklædning du importere - der står noget på miljøstyrelsens hjemmeside omkring det, men det er lidt svært, at finde hoved og hale i.

God vind med projektet.
MVH Anita fra quickshopping.dk
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

javel ja :)

du skal ha forstand på hvad du sælger, eller kan du ikke skrive seje produktbeskrivelser.

ergo..

.tag derned

.find varer, bedøm kvaliteten, skriv alt det gode ned.

.køb 10 forskellige til at starte med

.tag dem med hjem, og du skal betale told i lufthavnen, og du viser noget id med dit CVR nr, og forklarer at det er vareprøver der skal testes for lovlig kemi

.få dem så testet, kemisk og nu har du noget.

du skal starte med at lave firma først, fordi så er din forklaring i tolden helt i orden, der ER vareprøver - ergo alle regler fulgt

efterhånden får du viden om varerne, lad endelig sælgeren forklare alt om det, hvis de ved noget.

.så lav aftaler med dem som sælger dig de varer du vil ha, og så lav en aftale med et fragtfima dernede, som hver gang du har bestilt et parti hjem, står for transporten til danmark. eller afhængigt af hvad diverse sælgere har af eksport opsæt, så brug deres fragtløsning.

skatteregler moms og gylle... :) det er simpelt på den måde at man skal oplyse sin indkomst til skat, man skal have et regnskab med dokumentation for varens oprindelse, og man skal ha betale import moms.

jeg ved man kan gå på et skatte kursus, prøv at spørge skat, og ring til en skatteadvokat, og spørg om han kan finde noget kursus nogle steder.

det er en lang mission du er gået igang med.

det er virkeligt en god ide hvis du kan finde kursus i import og skat!

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sara,

Jeg har en dansk talende bekendt i Tyrkiet, som måske kan være behjælpelig med at finde en god leverandør til dig, hvis det har interesse? :) 

Et lille spørgsmål til Jan: Kender du eventuelt nogle gode fragtfirmaer i Tyrkiet, som du kan anbefale? MNG som har aftale med TNT er vildt dyre nemlig...

- Louise

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sara: nej, kender ikke nogle firmaer fra tyrkiet :)

Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak Anita, jeg var slet ikke klar over at tøj også skulle testes for kemikalier :O !!
Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak Jan for grundig svar, har du nogle forslag til fordele og ulemper iforhold til ApS vs. enkeltmandsfirma til webshop.. og evt. hvad fordelen er ved webshop og om der er nogle udbyder som er gode til webshop til en rimelig pris da det er helt start-up fra bunden.
Hvis jeg senere vælger at lave egen hjemmeside kan det lade sig gøre med samme webshop navn ?
Må jeg videresælge tøj købt i udlandet på hjemmeside eller er det kun tilladt på webshop (self. ikke kopivare, men lagervare som er beregnet til videresalg) ?

Sorry, jeg overvælder dig med spg., men måske du har været igennem lignende før ... ;)

-Mvh
Sara
Tilmeldt 16. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Louise,
Jaa, det kan du tro jeg er interesseret i især hvis de har en hjemmeside med hvad de udbyder. Det er svært at forholde sig til troværdigheden af de forskellige leverandør og kvalitet mm. uden at være fysisk til stede eller kende dem på forhånd. Så et lille fif til nogle gode leverandør vil hjælpe en del :-)
Hvordan kan vi tales ved ;-)

Mvh
Sara
Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sara,

Har du eventuelt et mobil-nummer eller en email-adresse som du kan træffes på? :) Jeg har også en dansk talende bekendt i Tyrkiet, som både kan være behjælpelig med at skaffe leverandører, som har alle de nødvendige certifikater + Og så er han også super skarp til alt hvad der hedder oprettelse af webshops i Magento, Presta, WooCommerce, og efterfølgende markedsføring af denne.. :) Hvis du sender mig en privat besked med dine kontakt info, så sender jeg dem videre til ham... Han bør kunne hjælpe dig videre i dit opstarts-eventyr, med mindst mulig hovedpine....

Venlig Hilsen,
Erdal

Tilmeldt 31. May 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Erdal,
Jeg er igang med opstart af webshop med varer fra Tyrkiet. Er der mulighed for at komme i kontakt med dig??
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)