Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pengene forsvinder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er medejer i et selskab der har vindmøller. I sin tid var det min eksmand og jeg der sammen satte vores efterløn i selskabet. Jeg har siddet som direktør for selskabet, min eksmand ejer 52 % af selskabet og jeg 48 %. Nu er vi blevet skilt og pludselig skylder jeg selskabet det beløb jeg har sat ind i selskabet. Jeg blev "væltet" af posten og min eksmand sidder nu som direktør, revisor og hans nye dame sidder som referent. Min eksmand laver tornhøje honorarer for at lave revision på selskabet. (Han har fravalgt revision) og jeg må ikke få udleveret regnskaberne eller bilagene. Min efterløn er gået til honorarer og administration, så nu skylder jeg kun penge til ham! Hvordan kommer jeg ud af selskabet? Jeg må opgive det og blot se min hårdt oparbejdet efterløn forsvinde... Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen den fortvivlede
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

lupinvej:
Nu er vi blevet skilt og pludselig skylder jeg selskabet det beløb jeg har sat ind i selskabet.
det siger ikke rigtigt det helt store - det gør man jo ikke normalt? Har du skudt midler i ved stiftelse, så er de jo betalt så det lyder mærkeligt (som om de måske er blevet hævet ulovligt af dig (med mandens hjælp i sin tid eller hvad ved jeg)

Du kan ikke gøre det store hvis I ikke har ejeraftale og du har 48% mod 52% for så kan 52% i princip bestemme alt - dog kan der være lidt mindretals beskyttelse i form af, at 52% mand ikke bare må vedtage ting der alene er til fordel for ham og til klart skade for dig

lupinvej:
Min efterløn er gået til honorarer og administration, så nu skylder jeg kun penge til ham
  giver ikke lige mening. Du er jo ikke som ejer - 42% eller hvad som helst andet-  forpligtet til at betale for noget som helst i selskabet - det er selskabet selv der må betale med selskabets midler og ikke med aktionærenes - og hvis det ike kan - evt gå konkurs

Den del kommer du ikke videre i uden at få hjælp fra advokat formentlig - evt start i gratis retshjælp (google for at finde den for dit område)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også, at du bør tage kontakt til en advokat - således at du kommer bedst fra start af.

Held og lykke med det - træls situation.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

søg gratis retshjælp, med det formål at komme ud af kløerne på din onde eksmand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)