Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Craft Beer salg fra Sverige til Danmark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er dansker men bor i Sverige :-)

Er netop på trapperne med mit nye bryggeri der gør 
Craft Beers - produktionen forgår på et allerede etableret bryggeri her i Sverige og jeg lejer mig ganske enkelt ind i deres lokaler (Nomade brygger hedder det)

Salget går til restauranter og barer, men nu kunne jeg godt tænke mig at sælge til 
Danmark også - enten direkte til restauranter, barer eller importører. 

Da den svenske krone er lav netop nu kan det nemt blive en fordel 
på trods af den lidt høje svenske alkohol skat.

På den svenske side har jeg reglerne på plads og her betaler jeg alkohol skatten, men hvordan ser det ud på den danske 
side?

Kan en 
restaurant eller barer købe direkte af mig eller kræver det en speciel tilladelse etc? - hvad med pant kan jeg gøre noget eller skal importøren gøre det?

Vil gerne gøre det så nemt som muligt for mine kunder.

Mvh

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikventzel:

Kan en 
restaurant eller barer købe direkte af mig eller kræver det en speciel tilladelse etc? - hvad med pant kan jeg gøre noget eller skal importøren gøre det?

I princippet ja så kan de godt købe direkte fra dig, men om de gider alt bøvlet med SKAT mht. punkafgift ( øl) er nok tvivlsomt. Det vil nok være langt bedre for dig at tage kontakt til en øl importør, der vil kunne aftage store mængder og tilmed kender alle regler vedr. import og pant.

https://www.danskretursystem.dk/importoer-producent-mellemhandler/

Tilmeldt 16. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - tak

Ja det er netop al det bøvl, der er problemet - men hvis de orker så skal de som jeg forstår tilmelde sig punktafgift og pant (hvis de ikke køber på fad) og det er det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)