Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af moms: lille salgsmoms stor købsmoms

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:
Ja jeg kan forstå man har negativ moms hvis man køber mere i Danmark end man sælger i Danmark. Men jeg kan ikke gennemskue om det er en usædvanlig god idé eller uhensigtsmæssigt?
det er jo lidt en kreditbelastning - Jeg oplever ikke som Bronco skat være specielt besværlige med det-  kender mange der i mange år har haft negativ moms uden problem, og hvis det skyldes, at du sælger i udlandet, så ved moms det jo. Det er hele årsagen til, at du skal angive dit momsfrie salg til udlandet i moms. Skat/moms ved så helt hvorfor du har negativ moms og deres automatik checker selv op om det giver mening

Hvis du slet ikke har noget salg, hverken i DK med moms eller i udlandet - som de jo kan se, SÅ kan de stille spørgsmål og - teoretisk også stoppe din momsregistrering ud fra, at du ikke driver aktiv momspligtig aktivitet.

Ud over, at det jo kræver penge at lægge ud for moms, er det ikke negativ moms eller andet med moms du skal handle efter. Du skal købe der hvor du får de bedste produkter til bedste pris - og her kun tænke ex.moms-og sælge der du kan få mest for varen og sælge mest - og igen tænke ex moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg oplever ikke som Bronco skat være specielt besværlige med det-  kender mange der i mange år har haft negativ moms uden problem,

Nej, men John, kan man ikke godt sige, at negativ moms jo ikke er et sundhedstegn, for det er vel meget firkantet sagt at du køber ting ind uden at sørge for at der også kommer tilsvarende indtægter?

Jeg har i hvert fald også oplevet, at negativ moms i flere år i træk kan få SKAT til at vurdere, om dette her egentlig er en seriøs forretning eller må betegnes som en hobbyvirksomhed

Selvfølgelig kan man ofte forklare sig ud af grunden til negativ moms. Der er jo virksomheder, der er nødt til at investere ganske meget, før pengene begynder at flyde den rigtige vej, men det er min oplevelse, at man godt kan tiltrække sig Skats opmærksomhed med negativ moms.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ud over, at det jo kræver penge at lægge ud for moms, er det ikke negativ moms eller andet med moms du skal handle efter. Du skal købe der hvor du får de bedste produkter til bedste pris

At købe i Danmark i forhold til i udlande er en kreditbelastning på 20% uanset hvordan man vender og drejer det. Det kan være en betydelig cash flow belastning, men det er procentuelt i småtingsafdelingen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:
Ud over, at det jo kræver penge at lægge ud for moms, er det ikke negativ moms eller andet med moms du skal handle efter. Du skal købe der hvor du får de bedste produkter til bedste pris

At købe i Danmark i forhold til i udlande er en kreditbelastning på 20% uanset hvordan man vender og drejer det. Det kan være en betydelig cash flow belastning, men det er procentuelt i småtingsafdelingen. 

det har vi hele tiden været helt enig om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)