Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - hjælp !!!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og tak for hjælpen Smile

Jeg skal for jeg kan få en DHL-account være importørregistreret og tror ellers jeg har styr på tingene nu..... men er der nogen som ved om man efter at have modtaget sine varer (både om det er vareprøver eller betalte varer) skal betale nogen form for told ???

Venlig hilsen

Klaus Frederiksen

www.vandklar.dk

Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:56

Jeg skal for jeg kan få en DHL-account være importørregistreret og tror ellers jeg har styr på tingene nu..... men er der nogen som ved om man efter at have modtaget sine varer (både om det er vareprøver eller betalte varer) skal betale nogen form for told ???

Hej
Det nemmeste er nok at ringe til Told og skat. De kan give dig de præcise priser for forskellige varer :)

Mvh.

Keld Pedersen

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:03

Når du starter din virksomhed, skal du sørge for at blive importørregistreret, ikke for at få nogle få prøver hjem, men så snart du køber større antal, kan du ikke få det ind i landet, uden at være importørregistreret.

Tjek Told og Skats hjemmeside, samt www.cvr.dk

Når du blot skal have prøver hjem, får du som en anden har nævnt, bare deres EMS postvæsen til at sende det til dig, dette står fabrikken for og EMS plejer at være billigere at bruge, når det blot drejer sig om prøver/samples.

Men, er du meget i tvivl omkring Told og Skat osv., så få en time med en revisor, så du er sikker på at tingene er på plads fra starten.

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:09

Import af varer:

http://tarif.skat.dk kan du bruge deres told tarif system, du søger på de produkt grupper som du vil importere, og kan så få vist i %, hvor meget du skal betale til Told og Skat, i import afgift.

Skal du til at købe 20" 40" kontainere hjem, vil jeg anbefale dig at bruge et shipping firma, de sørger for at varen hentes hos fabrikken, varetager forsikringer samt eventuelle problemer under leveringen. Kan blandt andet anbefale Århus Shipping, som jeg tidligere har brugt med succes.

Held og lykke og god weekend :-)

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:15

LEDbutikken.dk:

Remydk:
Du kan være helt sikker på de tilbageholder pakken indtil du har send dokumentation ind til dem. Så du kommer til at vente yderligere 1 uge.

Det passer ikke! Jeg har fået ting sendt fra Kina, som ankom med PostDK JetPost - jeg skulle ikke sende noget som helst ind... 

Jeg syntes nu også de har været fine til blot at bruge kvitteringen der sidder udenpå pakken, til at fortolde udfra. 

MEN

Jeg tilskriver mig uden nogen som helst tøven, RemyDK, mht. til IKKE at bruge postDK som tolder!

1. Fortolder forkert, er sket 1 enkelt gang for mig.

2. Tager 1 - 2 uger om at svare på en mail.

3. Når de så endelig svarer, kan svaret være FULDSTÆNDIG ubrugeligt, grænsende til uhøfligt svaret, vil jeg vurdere.

4. Ringer man til dem, for at få direkte kontakt, så man ikke behøves at vente på svar på mail, så fortæller de en efter 35 min. i ventetid, at man skal sende en mail til dem!

Jeg skriver dette, for at spare andre alt den tid jeg har brugt på PostDK fortoldning!

Vi har nu skiftet til FedEx, og fortoldningen her fungerer upåklageligt! Desuden er fragtprisen den samme, men leveringen er 3 - 4 dage hurtiger.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:49

Hej Kim

Jeg har lige fået to stk varprøver fra kina via ems, nu ligger pakken hos tolden som vil se en faktura først. Er det noget jeg skal betale moms af? Og hvad kan man gøre hvis det er til privatbrug uden at betale moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

Hvad med UPS i stedet for DHL... - Er det ikke billigere? Ring rundt til alle du kan komme i tanke om og vælg dem der er billigst.

Hvis du vælger flyfragt mener vi at Strait Air eller DSV er billigst i Østen.

Mvh.

www.userfriendly.dk

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:45

v8holding.

Du skal betale importmoms som privat, nøjagtig ligesom du betaler normal moms i danmark som privat.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 20:47

Såvidt jeg husker, så er regnestykket: Varernes pris + moms (25%) + told (12,5%). Altså - man betaler told af hele varens pris inkl. moms. :-( 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)