Hej Amioner Jeg er rigtig meget i tvivl om, hvordan jeg skal skrue en promotion fee model sammen for det jeg sælger. For at I kan hjælpe mig skal I kende til mit produkt og den mulighed som jeg står med og skal have lavet en aftale på. Min virksomheds kunder er centralbanker. De er af gode grunde rundt om i verden. Det min virksomhed hjælper centralbankerne med er 1) effektivisering ifm implementering af RTGS systemer (centralbank systemet - landets betalingsinfrastruktur) 2) regressionstest af RTGS systemet som en service, efter at RTGS systemet er sat i drift. Implementeringsprojekterne er somregel 4 år lange og regressionstest servicen er gennem hele RTGS systemets levetid, som snildt kan være +10 år. Som eksempel på hvad det betyder for en centralbank, så sparede vi den seneste centralbank for forlænge deres projekt med 1,5 år. Med regressiontesten spare vi dem for 5-8 mandeår per år. Det som centralbankerne køber fra os er: 1) Software subscription based licenses 2) Asserts i form af en allerede automatiseret testsuite, som perpetual license. 3) Services - i form af hjælp undervejs i projektet, med alle mulige relaterede implementeringsting. 4) Test og Simuleringsmiløer af deres RTGS system, enten som Software as a Service eller Perpetual License med maintanence og support. En typisk salgsproces kan vare op til 12 måneder, med en del møder on-site hos kunden. Dvs. der er en del rejseaktivitet. Muligheden: Jeg har en mulig agent / person, som har alverdens god kontakter ind i centralbank RTGS system verdenen. Han kender gud og hver mand i centralbankerne og han ønsker at "promote" os overfor disse centralbanker. Det skal han have noget for. Han forslår selv 23% af hvad vi charger kunden i al fremtid - jeg synes der er noget der lugter og kan ikke helt finde ud af hvilken model der kunne være passende - eller måske flere modeller. Hvordan synes I at jeg skulle skrue sådan en model sammen? Hilsen Jakob Øjvind Nielsen |
Hvordan skal min promotion fee model stykkes sammen?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)