Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra andet selskab, end det man har en aftale med?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Vi har fået udformet tilbud, på marketingsydelser af et selskab (I/S) og har en skriftelig aftale mellem selskabet og vores selskab (ApS), på hvad de ydelser indeholder. Projektet kom desværre aldrig i luften og nu vil selskabet have penge for udformning af tilbud. Det viser sig imidlertid, at ejerne af I/S'et har opløst selskabet (status hos CVR: ophørt) for et halvt år siden. Ejerne har blot skrevet, at de vil fakturerer fra nogle andre selskaber.

Mit spørgsmål er: Når vi nu har en skriftelig aftale med et selskab, der er ophørt, er der vel intet at komme efter fra deres side? Det virker temmeligt plattenslager aftigt fra deres side, må jeg nok erkende.

Tak for input, MVH
Peter
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis de ikke har gjort opmærksom på, at det koster penge at få udformet tilbuddet, så kan de rent juridisk ikke kræve betaling for denne del. Det er helt almindelig kutyme, at tilbudsgivning ikke koster penge, hvorfor det også vil være praksis, med mindre andet er aftalt.

Og nej de kan slet ikke sende fakturaer fra en anden enhed, end den aftalen er indgået med. Dvs fakturaen er ugyldig og udstedt på ulovlige vilkår...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skal være aftalt fra start hvis tilbudsgivning koster penge - Det kan det sagtens gøre, hvis det inkluderer en masse arbejde - men det skal være forhåndaftalt klart, at der er en pris på xxx hvis ikke det fører til arbejde. Du vil måske kende det fra, hvis et værksted skal fejlfinde på din bil, eller håndværker gå huset igennem fra a til z og lave rapport - hvor den kan være gratis men forudsætte, at evt arbejde så udføres af samme - og det kan også være tilfælde hvis marketingsfirma skal lave en større analyse med henblik på at starte samarbejde op

Der kan ikke uden videre faktureres fra andet CVR - men i princip kan fordringer godt overdrages fra at I/S til ApS eller på andet vis - Den overdragelse skal så kunne dokumenteres - men så kan den sagtens være lovlig nok.

Der er ikke nok oplyst om aftalen og kravet om penge nu kommer fra andet CVR til at sige noget sikkert her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ikke sende mig navnene på de virksomheder i en privatbesked. Jeg vil rigtig gerne give dem et tilbud 😂

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)