Hej Vi går og overvejer at søge mod varmere breddegrader (for nogle år). Arbejdsmæssigt er situationen er som følgende: Jeg driver i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og et I/S herhjemme. Det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg kan sagtens køre virksomhederne selvom jeg ikke er i DK. Derudover vil jeg gerne starte en anden virksomhed op - Noget e-mæssigt á la online marketing. Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så? Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma? Jeg skal selvfølgelig køre det igennem med en revisor mm. inden det bliver aktuelt, men har lige en føler ude. Mvh. |
for at have personlig virksomhed i DK - enkeltmands - skal man have dansk skat og det betyder- med alt jeg ved, at du ikke kan være helt uden dansk bopæl- Du kan have I/S så vidt jeg ved hvis der er danske medejere - eller ApSMinida-plakater:Hej
Vi går og overvejer at søge mod varmere breddegrader (for nogle år).
Arbejdsmæssigt er situationen er som følgende:
Jeg driver i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og et I/S herhjemme. Det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg kan sagtens køre virksomhederne selvom jeg ikke er i DK.
Derudover vil jeg gerne starte en anden virksomhed op - Noget e-mæssigt á la online marketing.
Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så?
Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma?
Jeg skal selvfølgelig køre det igennem med en revisor mm. inden det bliver aktuelt, men har lige en føler ude.
Mvh.
vh John Hannover