|
Hej Vi går og overvejer at søge mod varmere breddegrader (for nogle år). Arbejdsmæssigt er situationen er som følgende: Jeg driver i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og et I/S herhjemme. Det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg kan sagtens køre virksomhederne selvom jeg ikke er i DK. Derudover vil jeg gerne starte en anden virksomhed op - Noget e-mæssigt á la online marketing. Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så? Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma? Jeg skal selvfølgelig køre det igennem med en revisor mm. inden det bliver aktuelt, men har lige en føler ude. Mvh. |
for at have personlig virksomhed i DK - enkeltmands - skal man have dansk skat og det betyder- med alt jeg ved, at du ikke kan være helt uden dansk bopæl- Du kan have I/S så vidt jeg ved hvis der er danske medejere - eller ApSMinida-plakater:Hej
Vi går og overvejer at søge mod varmere breddegrader (for nogle år).
Arbejdsmæssigt er situationen er som følgende:
Jeg driver i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og et I/S herhjemme. Det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg kan sagtens køre virksomhederne selvom jeg ikke er i DK.
Derudover vil jeg gerne starte en anden virksomhed op - Noget e-mæssigt á la online marketing.
Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så?
Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma?
Jeg skal selvfølgelig køre det igennem med en revisor mm. inden det bliver aktuelt, men har lige en føler ude.
Mvh.
vh John Hannover
Bliv gratis medlem